2024 21 gegužės

12 thoughts on “Maisto derinimas

  1. ONYX , trumpiau tariant valgyti iš vis yra nesveika. Nevirškina tai to , tai ano. Viskas daroma iš įpročio , kišama kas papuola po ranka. Tada streikuoja skrandis , žarnynas , kepenai , inkstai ir t.t. Viskas susiveda į maisto perteklių.
    Taip pat panašiose knygose rašoma kaip po trijų savaičių valymosi iš žarnyno išeidinėja dariniai panašūs į nemenkus akmenukus. O juk nieko nevalgoma jau senokai.
    Someone rašė:

    Apskritai kuo paprastesni maisto mišiniai, tuo lengviau jie pasisavinami.

    štai į ką reikia atkreipti dėmesį , geriau nepasakysi.

  2. Na zinai, Stasy – gyvent yra nesveika-visi kas gyvena-visi mirsta 😉
    Cia ir yra esme, kad kuo maziau misraines butu mityboje ir, kad palengvint skrandzio,o vadinasi ir viso organizmo apkrovas, idant pratestume viso mechanizmo eksploatacijos termina.

  3. bet ir negali skirti savo viso likusio gyvenimo tokiam ritualui kaip maisto atranka ir kiti eksperimentai. Remiantis viena literatūra, kurioje sakoma kad žmogų teršia ne tai kas į burną patenka , bet kas iš burnos išeina. Bet tai buvo senai , neturėjo jie cheminės pramonės su visais privalumais.
    Bet yra išlikęs įsakymas – pasninkauk kartą per savaitę. tai tokia būtų savaiminė iškrovos , palengvėjimo diena kai bet kas į pilvą nemetama. Kame pliusas? Po tokių procedūrų pats organizmas reaguoja į maistą – to noriu , o to ne. Va čia ir vyksta jau savaiminė atranka , tuo pačiu ir organizmas valosi lengvoj formoj. Tai labiau natūralumą primena nei , tarkim , prievartavimas pagal kieno tai sistemą. Ne kiekvienas tai gali ir pakelti.

  4. Na tarkim as irgi neesu kazkokiu radikaliu zingsniu shalininkas.Galbut pateikta sistema ir atrodo kiek "zhostkai" is pirmo zvilgsnio,taciau nebutina aklai ja sekti.Dargi pradejus ja taikyt ir siek tiek labiau isigilinus,pasirodo, kad nieko supersudetingo ten nera, tik parasyta nelabai sukramtomai ir aiskiai.
    Is tiesu, norejau daugiau variaciju sia tema,nes duotoj programoj, vis tik lieka nemazai klaustuku.O gal permazai konkreciu pavyzdziu.Noretusi daugiau paprastumo.
    Is anksto aciu atsiliepusiems. 🙂

  5. čia musiau mes abu ir diskutuosim šia tema 😆
    tekstai parašyta iš ties gerai , bet gal reiktų prieiti prie to kiek iš kitos pusės. Ne kiekvieną autorių galima suprasti , nesvarbu kad jis ir genijus. Reikia susirasti savo arba artimą dūšiai autorių. Tikslas tas pats tik priėjimas prie smegeninės lengvesnis , mažiau skausmingas. Turi viskas virškintis lengvai , va tada sakoma kad sistema veiksminga.

    Arba , mesti metodikas į šoną ir sumąstyti savo. Tada reiktų orientuotis vidaus organuose , kaip jie veikia , kas jiems trukdo atlikti savas funkcijas.

  6. Drauge domisi maisto derinimu, tai nusprendziau cia pakopinti jos surinkta medziaga… Nieko per daug naujo, bet viskas lb paprasta… ENJOY 🙂

    Produktų derinimo privalumai
    Sumažėja rizika persivalgyti:pakeitus keptas bulvytes, pateiktas prie mėsos, daržovių salotomis, patiekalo kaloringumas kur kas sumažėja. Tas pats nutinka, kai varškę skaniname nebe uogiene ar cukrumi, o agurkais ir prieskoninėmis žolelėmis. Kadangi derinant produktus nebepavyksta pagaminti daugelio patiekalų iš daug komponentų, mityba supaprastėja, paprastai kartu sumažėja ir patiekalo kaloringumas. Kadangi saldūs produktai (cukrus, uogienė) pagal šią teoriją nesiderina su beveik niekuo (o riebūs miltiniai saldumynai jau patys savaime "neatitinka standartų"), jiems valgyti kaip ir nebelieka laiko: vėl nemaža pagalba plonėjant. Daugybė ypač kaloringų įprastų patiekalų neatitinka produktų derinimo taisyklių (cepelinai, picos, varškėčiai, lietiniai su mėsa ar varške ir t.t.), tad didėja galimybė suplonėti. Be to, kai kurie leistini produktų deriniai ne tokie skanūs kaip įprastiniai, todėl valgoma tik kol jaučiamas alkis. Šitokie pokyčiai iš tiesų tik sveikitini.
    Produktų derinimo esmė
    Pasistengti nemaišyti baltymų ir angliavandenių. Kodėl? Todėl, kad baltymų ir angliavandenių cheminė sudėtis skirtinga – jiems virškinti reikia skirtingų fermentų. Baltymams skaidyti reikia rūgščios aplinkos (jie virškinami skrandyje), o angliavandeniams – šarminės (jie virškinami plonojoje žarnoje). Daugelis įpratę mėsą valgyti su bulvėmis, sūrį ar dešrą – su duona (dar, be to, užtepę ją sviestu), bandeles su pienu. Vienu metu suvalgyti skirtingi produktai skrandyje išbūna iki 8 val., o žarnyne – net iki 30 val. Organizmas nepajėgia nei suvirškinti, nei pasisavinti tokių sudėtingų derinių. Vien dėl to galite jausti nuolatinį energijos trūkumą. Be to, nesuderintas maistas dažniau sukelia vidurių pūtimą, užkietėjimą.
    Maisto derinimo šalininkai parą dalija į tris dalis: laiką, kai organizmas pasiruošęs priimti, kai jį virškina bei pasisavina naudingąsias medžiagas ir kai šalina atliekas.
     12-20 val. organizmas pasiruošęs virškinti maistą, todėl valgoma tik šiomis valandomis.
     20-4 val. ryto organizmui reikia poilsio, kad galėtų pasisavinti su maistu gautas naudingąsias medžiagas.
     4-12 val. dienos organizmas šalina suvirškinto maisto likučius.

    Kaip valgyti vaisius
    Vaisiai, kaip ir daržovės, – geras angliavandenių, vitaminų ir mineralinių medžiagų šaltinis. Tačiau kitaip nei daržovės, kurios dera beveik su visais produktais, vaisiai nedera su niekuo. Todėl vaisius reikia valgyti, kol skrandis tuščias. Mat vaisiai virškinami trumpiausiai – 20-30 min. Kai skrandis pilnas kitokio maisto, sutrinka ir vaisių, ir to kito maisto virškinimas. Kad taip neatsitiktų, laikykitės šių taisyklių:
     tuščiu skrandžiu suvalgius obuolį ar panašų sultingą vaisių, luktelėkite 20 min. ir tik tada valgykite ką nors kitko
     suvalgius bananą ar džiovintų vaisių, nieko nebevalgykite 1 val.
     suvalgius daržovių patiekalą palaukite 2 val.
     suvalgius kitokio suderinto maisto vaisių skanaukite po 3-4 val.
     po nesuderinto patiekalo (pvz., mėsos su bulvėmis, torto su kremu) turi praeiti ne mažiau kaip 8 val.
    Atskira mityba padeda:
    • Išvalyti žarnyną nuo susikaupusių nesuvirškintų produktų;
    • Padeda atsikratyti nemalonaus burnos kvapo;
    • Išvalo virškinamąjį traktą ir taip pašalina disbakteriozę ir vidurių užkietėjimą;
    • Iš organizmo pašalina šlakus;
    • Subalansuoja praktiškai visų organų veiklą;
    • Padeda atsikratyti nereikalingų kilogramų.
    Visi maisto produktai skirstomi į tris grupes:
    Krakmolingi:
    Pagrindiniai angliavandeniai: bulvės, košės, makaronai, ryžiai, duona.
    Miltiniai gaminiai: sausainiai, pyragai, tortai, pyragaičiai.
    Džiovinti produktai: razinos, imbieras, datulės.
    Vaisiai: bananai, mango.
    Saldikliai: cukrus, medus, klevų sirupas.
    Šviežių vaisių, išskyrus bananus ir mango, negalima su niekuo derinti, geriausia juos valgyti kaip atskirus produktus tarpuose tarp pagrindinių valgymų.
    Neutralūs:
    Visos žalios daržovės ir šakniavaisiai (išskyrus bulves): baklažanai, baltagūžis kopūstas, brokoliai, briuselio kopūstas, grybai, žirneliai, moliūgai, morkos, svogūnų laiškai, pastarnokas, ropė, salierai, šparagai, pupelės, žiedinis kopūstas, špinatai.
    Salotinės daržovės: avokadas, raudonasis ir žaliasis pipirai, gūžinės salotos, agurkai, pomidorai, ridikai, riešutai ir saulėgrąžos.
    Taukai ir aliejai: nevalytas alyvuogių aliejus, kiti augaliniai aliejai, grietinėlė, grietinėlės sviestas.
    Baltyminiai:
    Mėsa: aviena, kiauliena, kalakutiena, vištiena, elniena, veršiena.
    Žuvis: plekšnė, lašiša, silkė, tunas, skumbrė, menkė, upėtakis.
    Moliuskai ir vėžiagyviai: krabai, krevetės, midijos, omarai, austrės.
    Pieno produktai: jogurtas, pienas, sūris.
    Augaliniai baltymai: sojos pupelės, tofu.
    Derantys produktai:
    1. krakmolingi +neutralūs;
    2. baltyminiai + neutralūs.
    Nederantys produktai:
    Krakmolingi + baltyminiai
    1. ,,BALTYMINĮ IR KRAKMOLINĮ MAISTĄ VALGYKITE SKIRTINGU LAIKU".
    2. “SKIRTINGU LAIKU VALGYKITE BALTYMINĮ MAISTĄ IR RUGŠTIS".
    Kartu su baltymais vartojamos citrinų, greipfrutų, apelsinų ar pomidorų sultys, actas ir kitokios rūgštys trukdo skrandžiui virškinti (anksčiau manyta priešingai), erzina jį, ardo pepsiną, pradeda pūti maistas. Todėl negalima valgyti mėsą, žuvį, kiaušinius ir t.t. su salotomis, jeigu jose yra citrinos rūgšties, acto ar majonezo. Alkoholis kartu su baltymais irgi labai žalingas: alkoholio veikiamas pepsinas greitai sukreši.
    3. ,,VIENU METU VALGYTI TIK VIENOS RŪŠIES BALTYMUS".
    Neleistini tokie deriniai: mėsa-pienas, pienas-kiaušiniai, mėsa-sūris, mėsa-riešutai ir t.t.
    4. ,,SKIRTINGU LAIKU VALGYKITE KRAKMOLINĮ MAISTĄIRRŪGŠTIS".
    Todėl ir kenksmingi tokie deriniai: košė ir rūgštūs vaisiai, bulvės ir duona, salotos su majonezu ir kitais rūgščiais prieskoniais.
    5. "BALTYMINĮ IR KRAKMOLINĮ MAISTĄ VALGYKITE SU CUKRUMI SKIRTINGU LAIKU".
    Cukrus stabdo skrandžio sulčių sekreciją. Cukrus nevirškinamas skrandyje, pasisavinamas žarnyne. Jeigu cukrus valgomas atskirai, jis neužsibūna skrandyje, greit pereina į žarnyną; o jeigu jis valgomas su baltymais ar krakmolu, tai jie ilgam lieka skrandyje, ir maistas labai greit pradeda rūgti. Atsiraugėjimas rūgštimi, rėmuo – rūgimo įrodymai.
    Vadinasi, vienu metu kenksminga valgyti košę ir cukrų; duoną ir razinas, saldžius vaisius, džemus; sausainius ir pieną, ir t.t. Reikia vengti desertų, kuriuose beveik visada yra cukraus, saldžių vaisių, grietinėlės, pieno, kiaušinių (virškinimas užtrunka kelias valandas).
    6. ,,RIEBALŲ NEREKOMENDUOJAMA VARTOTI SU JOKIU BALTYMINIU MAISTU".
    1. Atšaldyti gėrimai, ledai ir kita kenksmingi tuo, kad jie sulėtina ir net nutraukia pepsino veikimą.
    2. Duona su sviestu – geras derinys, vadinasi, ir košės ar bulvės – su bet kokiais riebalais.
    3. Pieną reikia gerti atskirai nuo bet kokio maisto.
    4. Žiediniai kopūstai, morkos, burokėliai, aguročiai ir kitos daržovės, kuriose yra krakmolo, gerai derinasi su bet kokiu krakmoliniu maistu (kaip priedas prie jo).
    5. Melionai ir arbūzai valgomi atskirai nuo bet kokio maisto. Tai pasakytina ir apie vaisius, kurie turi būti valgomi ne vėliau kaip 20-30 minučių iki valgymo (pusryčių, pietų), ir niekada o kai skrandis sotus.
    Paprasčiausias būdas nustatyti, kiek galite suvalgyti vienu prisėdimu, – įsivaizduoti, kiek tilptų ant jūsų delno. Tiesa, normalaus, neištampyto skrandžio talpa yra lygi žmogaus kumščio dydžiui. Tačiau sukramtyto maisto tūris sumažėja, todėl galite suvalgyti šiek tiek daugiau – tiek, kiek telpa ant ištiesto delno. Valgykite tokio dydžio porcijomis (net obuolius ar salotų lapus), ir jūsų skrandis susitrauks jau po dviejų savaičių.
    5 AUKSINĖS VANDENS GĖRIMO TAISYKLĖS
    1. Atsikėlus ryte išgeriame 1 stiklinę vandens ir po to nevalgome 1,5 – 2 val.
    2. 30 min. prieš maisto vartojimą išgeriame 1 stiklinę vandens.
    3. Vartodami maistą negeriame (po valgio negeriame apie 40 min.)
    4. 30 min. prieš miegą išgeriame 1 stiklinę vandens.
    5. Kai norime gerti – geriame vandenį.

  7. Tai dabar pala pala… Maisto derinimas, viskas cia tvarkoj, bet… negalima sukurti vienos auksines taisykles. Vienas nemegsta to, kitas netoleruoja kitu produktu, ir tada visos tos programos nueina na.. velniop, va.

    Be to, labai didelis skirtumas yra sveika mityba, "dietine" mityba, "bulking’o" mityba, prigalvoti galima daug. Kiekvienas turim stengtis pazinti savo organizma, tada jau atsirinksim kada jauciames gerai, kada darbingi, o ko uzvalgius galima lysti pusdieniui i lova/tuoleta. Zinot, kaip ten buna…

    Beje, su vandeniu ten irgi…
    Someone rašė:

    1. Atsikėlus ryte išgeriame 1 stiklinę vandens ir po to nevalgome 1,5 – 2 val.

    Sakykim, kaip visi normalus zmones einame i darba astunta… Iki pietu (11-12h) siulai nieko nevalgyt, ar eit miegot kokia 21h kad issimiegojus buti? Zinoma, labai priklauso nuo darbo profilio ir t.t., taigi dalykas keiciamas. Ziureti aukstesni punkta – kiekvienam, savo.

    Gal kiek kritiskai ziuriu as i visa tai, bet is kur tiek motyvacijos laikytis tokios kruvos taisykliu? Vieni sportuoja, svori meta, kiti augina ir t.t., bet jeigu tik del to, kad "gyvenciau sveikai" – nesuprantama man. Turbut del to su aukstuoju mokslu man taip ir nesiseka :angel:

  8. Vien del to, kad "gyvenciau sveikai" ir verta.Daugiau del nieko.
    Del sporto? Daug cia tarp musu potencialiu cempionu?
    Taisykliu laikytis lengva ir nebutina grieztai ta daryti.Cia tiesiog, duotas mazdaug bendras vadovas.Neaisku kas nors-atsivertei paskaitei-kita kart jau zinai ka reikia daryti.Panasiai, kaip su Biblija 🙂
    Rezima ir darbo laika irgi gali pasikoreguot pagal save.
    Asmeniskai as, per pietus valgau absoliuciai bele-ka.

Parašykite komentarą