2025 29 balandžio

37 thoughts on “Mokslo reikšmė žmogaus gyvenime

  1. Studijuoju tai ką studijuoju ne dėl ateities. Žinau, kad iš istorijos negyvensiu, nors pragyvent pragyvenčiau. Paprasčiausiai man tai įdomus dalykas, suteikiantis platų spektrą žinių apie viską. Esu įsitikinęs, kad mano studijų programa paruošia vienus iš pačių protingiausių ir eruditiškiausių žmonių Lietuvoje. Įsisavinus šias žinias betkurioj sritį gali pasiekti tikrai daug, tad kažkuria prasme galima sakyti, kad tai investicija, bet pirmiausia tai malonumas.

  2. PPJ rašė:

    Studijuoju tai ką studijuoju ne dėl ateities. Žinau, kad iš istorijos negyvensiu, nors pragyvent pragyvenčiau. Paprasčiausiai man tai įdomus dalykas, suteikiantis platų spektrą žinių apie viską. Esu įsitikinęs, kad mano studijų programa paruošia vienus iš pačių protingiausių ir eruditiškiausių žmonių Lietuvoje. Įsisavinus šias žinias betkurioj sritį gali pasiekti tikrai daug, tad kažkuria prasme galima sakyti, kad tai investicija, bet pirmiausia tai malonumas.

    Teisingai taip ir toliau. Man irgi patinka ta idėja, kad mokytis yra smagu, idomu ir naudinga 😀

  3. nightex rašė:

    PPJ rašė:

    Studijuoju tai ką studijuoju ne dėl ateities. Žinau, kad iš istorijos negyvensiu, nors pragyvent pragyvenčiau. Paprasčiausiai man tai įdomus dalykas, suteikiantis platų spektrą žinių apie viską. Esu įsitikinęs, kad mano studijų programa paruošia vienus iš pačių protingiausių ir eruditiškiausių žmonių Lietuvoje. Įsisavinus šias žinias betkurioj sritį gali pasiekti tikrai daug, tad kažkuria prasme galima sakyti, kad tai investicija, bet pirmiausia tai malonumas.

    Teisingai taip ir toliau. Man irgi patinka ta idėja, kad mokytis yra smagu, idomu ir naudinga 😀

    ]
    kai kuriom idėjom yra pasmerkta likti tik idėjom 😀

  4. hornas rašė:

    Iš esmės aš už mokymąsi visą gyvenimą. Mokslas duoda daug naudos gyvenime, žmogus tampa labiau išprusęs, lengviau bendrauja ir t.t.

    ir ishvis jei zmogus yra ishpruses automatishkai tampa svarbus visuomenes narys, elementas, kuriuo pavyzdziu gali sekti kiti "kintamieji".
    bat":33au5fig] nightex rašė:

    [quote="PPJ rašė:

    Studijuoju tai ką studijuoju ne dėl ateities. Žinau, kad iš istorijos negyvensiu, nors pragyvent pragyvenčiau. Paprasčiausiai man tai įdomus dalykas, suteikiantis platų spektrą žinių apie viską. Esu įsitikinęs, kad mano studijų programa paruošia vienus iš pačių protingiausių ir eruditiškiausių žmonių Lietuvoje. Įsisavinus šias žinias betkurioj sritį gali pasiekti tikrai daug, tad kažkuria prasme galima sakyti, kad tai investicija, bet pirmiausia tai malonumas.

    Teisingai taip ir toliau. Man irgi patinka ta idėja, kad mokytis yra smagu, idomu ir naudinga 😀

    ]
    kai kuriom idėjom yra pasmerkta likti tik idėjom 😀
    Manau, jei žinotum kokia reikšmę turi dalykai, kuriuos mokaisi, tavo gyvenime tuomet suvalgytum visa informacija apsilaižydama.

  5. nightex rašė:

    Manau, jei žinotum kokia reikšmę turi dalykai, kuriuos mokaisi, tavo gyvenime tuomet suvalgytum visa informacija apsilaižydama.

    As zinau, kokia reiksme turi, bet man paprasciau neidomu, todel ir stumiu 😀

  6. S1n1 rašė:

    nightex rašė:

    Manau, jei žinotum kokia reikšmę turi dalykai, kuriuos mokaisi, tavo gyvenime tuomet suvalgytum visa informacija apsilaižydama.

    As zinau, kokia reiksme turi, bet man paprasciau neidomu, todel ir stumiu :))

  7. Nezinau kiekviena kart besimokydamasis stengiuosi jausti malonuma, verciu save galvoti jog ateityje tai man pades buti geru, protingu, svarbiu ir t.t. Kad tai man pades susirasti gera darba ir t.t. Bet ne visada tai man pavyksta, kaip as gailiuosi kad 6-10 klasei isvis neskaiciau istorijos, dabar jau labai sunku mokytis, visi kartojasi o man reik is tikro mokytis. 🙂

    Mokslas tai kelias i visavertis zmogaus gyvenima.

  8. skruzdele":1s3ittic] S1n1 rašė:

    [quote="nightex rašė:

    Manau, jei žinotum kokia reikšmę turi dalykai, kuriuos mokaisi, tavo gyvenime tuomet suvalgytum visa informacija apsilaižydama.

    As zinau, kokia reiksme turi, bet man paprasciau neidomu, todel ir stumiu 😀

    Jei nekyla, klausimų perskaičius koki nors straipsnį vadinasi tu jo nesupratai. Jei tau buna viskas aišku, vadinasi tu nieko nesupratai, kas norėta pasakyti. Čia galioja tik fizikoje, chemijoje, matematikoje, filosofijoje… Taigi tas noras mokytis iš čia ir ateina, tai yra noras žinoti, tai yra noras pažinti save ir pasaulį, tačiau tai nėra noras siekti materialios naudos, tai yra visai kitas noras, jis nesusijęs su mokslo. Mokslo siekimas vardan pinigų, patogaus gyvenimo, ekonominiais sumetimais yra bloga motyvacija mokslui. Jei tu iškalsi fizika mintinai, tai nieko neduos, nenorėdamas suprasti, ką reiškia tos formulės, tai viskas ką tu išmokai yra bevertė informacija, kuri apkrauna tavo protą.

  9. Aš seniau mokydavausi taip. Pasiruošiu kontroliniui, atsiskaitau jį ne mažesniam pažymiui nei devyni ir po savaitės viską užmirštu. Kol perėjau į gimnaziją. Ten turiu tokį klasioką, kuris nepaprastai gerai mokosi (na maždaug taip, kaip aš senojoje mokykloje). Vienas vienintelis skirtumas – jis daug prisimena iš seno kurso, žino papildomos informacijos. Nes jis domisi tuo, ką mokosi. Tai va, pradėjau ir aš taip. Ir nors rezultatai suprastėjo, bet žinau daugiau, nei seniau mokydamasi gerais pažymiais. Ir manau, kad vėliau man žinios daug labiau pravers, nei didesnis skaičius atestate.

  10. Filosofuojant apie mokslą galima teigti, kad mokslas žmonijoje yra civilizacijos variklis. Tačiau žmogaus atžvilgiu pažintis su medžiagine ir materialine puse yra tik dalis tiesos apie žmogų. Analizuojamas ir gilinamas pažinimas kūnui. Galima pavadinti, jog filosofija – mokslo motina, tačiau ji domisi ne vien medžiaginiu pasauliu, bet pvz. psichologijos mokslas mėgina gvildenti ir dvasinės pusės sielos gėrį. Dvasingumas, kuris yra kilnesnis ir pranoksta kūną, vertas didesnio dėmesio. Dvasininkai padeda sudėlioti moralines vertybes vertybių hierarchijoje, o ir filosofijos pagalba kilti dar aukščiau link teologijos, kuri nukreipia į santarvę save su aukščiau esančiu Autoritetu. Kas tobula ir amžina, gyvenimo prasmė ir tikslas kaip startas tokių paieškų link, kreipia ir filosofija.

  11. Labai megstu mokytis. Visalaika noriu suzinoti daug naujo, bet vat nera kas moko ;/. Tuomet googlinu ir ieskau nors trupinelio mane dominancios informacijos.

    Buna, kai negaunu naujos informacijos, pradedu depresuoti.

    Net neplanuoju dirbti del pinigu, dirbsiu tik tai kas mane domina. Lengviausia mokytis tada, kai pakeiti poziuri i mokymasi ir bandai bent siektiek susidometi tema.

    Prisimenu, mokydavausi, kaip kiseninemergaite, mokydavausi pazymiui, galvodavau, jog svarbiausia – geras pazimys. Ne velnio.

    Supratau, jog taip pat greitai, kaip isimini informacija kurios nesupranti, taip pat greitai ir pamirsti.
    Svarbiausia yra suprasti ir suvokti ja, tuomet jin savaime islieka atminty ir jau is ten niekur nedinksta. Taip pazimys pats savaime kyla.

  12. mentionit rašė:

    Labai megstu mokytis. Visalaika noriu suzinoti daug naujo, bet vat nera kas moko ;/. Tuomet googlinu ir ieskau nors trupinelio mane dominancios informacijos.

    Buna, kai negaunu naujos informacijos, pradedu depresuoti.

    Net neplanuoju dirbti del pinigu, dirbsiu tik tai kas mane domina. Lengviausia mokytis tada, kai pakeiti poziuri i mokymasi ir bandai bent siektiek susidometi tema.

    Prisimenu, mokydavausi, kaip kiseninemergaite, mokydavausi pazymiui, galvodavau, jog svarbiausia – geras pazimys. Ne velnio.

    Supratau, jog taip pat greitai, kaip isimini informacija kurios nesupranti, taip pat greitai ir pamirsti.
    Svarbiausia yra suprasti ir suvokti ja, tuomet jin savaime islieka atminty ir jau is ten niekur nedinksta. Taip pazimys pats savaime kyla.

    Pritardamas tau dar pasakyciau, kad motyvacija yra vienas ish pagrindiniu dalyku kuris veda zmogu link ziniu pasaulio. Tai ir yra tas civilizacijos variklis. Tik ishkyla dau klausimų kaip išlaikyti tą motivacija, kad ji teiktu įkvėpimą mokytis?

    Jei pvz reik ishmokt koki topica tai ash strateguoju kaip tai geriau butu padaryti. Pavyzdziui mokantis dalykus istoriniame kontekste daug idomiau, bet reikia daugiau laiko…Yra daug dalyku kurie yra man idomus, taciau trugdo zinių trūkumas. Ar jums taip nebūna?

  13. TOMAZZ rašė:

    Kiekvienas dalykas gali sudominti, jei ji sugebama idomiai pateikti.

    Yra pvz nelabai idomiu dalyku, kuriuos pateikti idomiai galbut daug sunkiau, nes jie neturi ryshio su fizikiniu pasauliu. Pvz yra zmones, kuriems patinka filosofija ir yra kuriems ishvis ten zalias mishkas. Kadz ir kiek idomiai pateiktum visvien jie nesidomi, tai yra toks zmoniu tipas, mano nuomone. Tai ir yra ne kiek domejimosi, bet, kaip ir minejau, motyvacijos problema.

  14. TOMAZZ rašė:

    Jei zmogus dar net nesiklauses, ar neskaites nusiteiks, kad tai nesamone, tai savaime suprantama tai ir bus nesamone.

    tai cia yra motivacijos problema? galbut ziniu trukumas.

  15. Motyvacijos stoka mokslo atžvilgiu vyrauja tarp jaunimo kaip maras… o kaip jį išguiti, čia jau problema pakankamai didelė…
    Nemanau, kad mokslas turėtų būti grindžiamas tokiais dalykais kaip patinka-nepatinka, ar noriu-nenoriu…

  16. agarmis rašė:

    Motyvacijos stoka mokslo atžvilgiu vyrauja tarp jaunimo kaip maras… o kaip jį išguiti, čia jau problema pakankamai didelė…
    Nemanau, kad mokslas turėtų būti grindžiamas tokiais dalykais kaip patinka-nepatinka, ar noriu-nenoriu…

    Nu ne kaip maras isplitus, bet tiesiog db skaitos "lygis" nieko nesimokyti ir niekuo nesidometi, daug keiktis ir buti werchu.

  17. agarmis rašė:

    Nemanau, kad mokslas turėtų būti grindžiamas tokiais dalykais kaip patinka-nepatinka, ar noriu-nenoriu…

    O kodėl ne? Vieni renkasi matematiką, informatiką, ekonomiką, o kiti tarkim – priešingai, linkę prie meno.. Tai pastarieji turėtų ir orientuotis pagal tai,kad jiems arčiau širdies, ir egzaminus atitinkamus laikyt. Takim muzikos, jeigu nori stoti į koncervatorija, arba su daile kažką sieti.
    Dar treti galbūt mieliau rinksis medicinos studija, tuomet automatiškai turėtų labiau gilintis į biologiją, chemiją…

  18. nightex rašė:

    koks cia lygis but durnam?

    Va tai tu ir paklausk tu "intelekto galiunu" kurie slaistosi gatvemis su turginiais treningais, arba vazineja golfais su spineriu kalpokais ir ruskaja radio grojancia viduje.

  19. ADD rašė:

    agarmis rašė:

    Nemanau, kad mokslas turėtų būti grindžiamas tokiais dalykais kaip patinka-nepatinka, ar noriu-nenoriu…

    O kodėl ne? Vieni renkasi matematiką, informatiką, ekonomiką, o kiti tarkim – priešingai, linkę prie meno.. Tai pastarieji turėtų ir orientuotis pagal tai,kad jiems arčiau širdies, ir egzaminus atitinkamus laikyt. Takim muzikos, jeigu nori stoti į koncervatorija, arba su daile kažką sieti.
    Dar treti galbūt mieliau rinksis medicinos studija, tuomet automatiškai turėtų labiau gilintis į biologiją, chemiją…

    Aš visiškai ne apie tai šnekėjau…
    Jei ateina į mokyklą ir jau net neišgirdę apie ką bus kalbama sako – nenoriu…nepatinka… šito nesimokysiu, nes sunku… o kaip gali būti sunku ar lengva net nepabandžius?
    O dar gražiau kai pasako, kad nenoriu skaityti, nes nepatinka, neįdomu.. kai paklausi, kiek per gyvenimą esi perskaitęs, tai būna ats "na 2-3 knygutes.."… Hmmm, tai kaip tada galima spręsti ar tai įdomu, ar ne?

    Gerai Tomazz sako, dabar lyyyygis būti durnam, bet tik ar ilgai…

  20. Specializuotis i tam tikra sriti manau ish dalies gerai, taciau lazda turi du galus. Pavyzdziui informatikas nesidomintis elektronika, taip ir nesuzinos kaip ishtikruju veikia kompiuteris su kuriuo jis dirbo visa gyvenimą arba dar baisiau pilotas nežinantis kaip veikia lektuvas, kuriuo jis skrenda. Aisq kai kurie dalykai nera butini, tai yra grinai zmogaus ishprusimo reikalas, manyciau jog pats zmogus turetu indviduoliai dometis visais mokslais, netgi nesusijusiais su kashkuria konkrecia sritimi. Ishtiesu atradimai butent ir gimsta mokslu sankirtose, pvz dabar naudojami lustai veikiantis neuronu principu, o atrodytu biologija su elektronika nieko bendro neturi.

    TOMAZZ "Va tai tu ir paklausk tu "intelekto galiunu" kurie slaistosi gatvemis su turginiais treningais, arba vazineja golfais su spineriu kalpokais ir ruskaja radio grojancia viduje."

    nu tai apie ka ash ir kalbu motyvacijos stoka ir tiek daugiau cia nera ka shneket, cia jokia ne mada. Tiems durneliams cia gal ir atrodo mada…

  21. TOMAZZ rašė:

    Reikia tiketis, kad praeis tokia mada, gal kada bus lygis gerai mokytis ir siekti kuo daugiau suzinoti, tada ir atsigaus lietuva, kaip ir visas likes pasaulis.

    tai jei pavyzdiui ateiviai pagrobtu koki gatves bomza ir ji ishmokytu visko, naudojant modenias technologijas, tai tas bomzas nusileides ant zemes ish shiukshliu konteinerio pagamintu transformeri. Tai noriu pasakyt, kad kiekvienas ish musu, nesvarbu kokie esame, turime milzinishka proto potenciala tik nemokame jo ishnaudoti arba esame sistemoje kuri neishnaudoja to proto.

  22. pavyzdziui jei visos kompanijos kurios ishleidzia mln dol zaidimu kurimams, tuos pinigus ishleistu interaktyviems zaidimams apie moksla ir pan. manau ziauriai pakiltu susidomejimas mokslais ir pan. Pavyzdziui jei noretum pereit i kita lygi turetum ishmokt Niutono desnius ir panaudot juos virtualioje erdveje, arba tas pats su chemija ir kt mokslo shakomis

Parašykite komentarą