Praėjus peinkeriems metams po rugsėjo 11-osios įvykių Jungtinėse Valstijose, iki šiol lieka daugybė neatsakytų klausimų. Kai kurie tyrinėtojai pateikia sensacingus tyrimus, kuriuose teigiama, jog teroroaktus galėjo suorganizuoti patys amerikiečiai, norintys vėl įgyti dominavimą pasaulyje.
Atlikęs tyrimą ir išanalizavęs daugybės ekspertų duomenis, interneto puslapio "Serendipity" autorius Pyteris Mejeris paskelbė sensacingą išvadą – "bokštai dvyniai" sprogo ir tūkstančiai žmonių žuvo ne dėl to, kad į juos trenkėsi teroristų lėktuvai. Autorius tvirtina, jog realiausias tragedijos paaiškinimas – abu pastatai sugriuvo todėl, kad įvairiuose bokštų aukštuose, šalia struktūrinių įtvirtinimų buvo įmontuoti sprogmenys. Šio sensacingo tyrimo autorius tvirtina, kad abu dangoraižiai buvo suprojektuoti ir pastatyti taip, kad "Boeing" lėktuvų smūgiai ir vėliau kilęs milžiniškas gaisras negalėtų jiems padaryti didesnės žalos.
"Jeigu nors vienas iš šių dangoraižių būtų sugriuvęs, tai jau būtų neįtikėtina. Tačiau tai, kad griuvo abu dangoraižiai – greitai, tvarkingai ir simetriškai (nenuvirsdami ant netoliese esančio Manheteno finansinio rajono pastatų) – nepalikdami styroti net ir masyvių centrinių plieninių įtvirtinimų, kurie tikrai būtų likę, jeigu pastatai būtų griuvę dėl lėktuvų antskrydžių, yra neįtikinama – net jeigu ir tai tvirtina taip vadinami "ekspertai", – teigiama interneto puslapyje.
"Nėra jokių abejonių, kad lėktuvai trenkėsi į pastatus ir padarė daug žalos. Tačiau pastatai buvo tiesiog sunaikinti. Tam, kad sunaikintum pastatą, nereikia labai daug sprogmenų, tačiau juos reikia padėti tiksliose vietose", – tvirtinama šiame tinklalapyje.
Šiam įvykiui skirto internetinio puslapio autorius tvirtina, kad nuo pat pradžių jis buvo tikras, jog teroro aktus iš tiesų įvykdė arabų teroristai. Tačiau vėliau jam kilo tam tikrų abejonių. Lėktuvams, kurie trenkėsi į "bokštus dvynius" reikėjo bent keturių patyrusių pilotų.
Tačiau, autoriaus teigimu, arabų teroristai, kurių autorystei priskiriami teroro aktai Jungtinėse Valstijose, net ir baigę pilotavimo kursus, nebūtų sugebėję nukreipti lėktuvų į dangoraižius. Autorius cituoja vieną iš pilotavimo mokyklos atstovų, kuris teigia, jog įtariamasis teroristas nesugebėdavo gerai suvaldyti "Cessna 172", jau nekalbant apie kur kas galingesnius lėktuvus.
Tačiau, net jeigu ir pasitvirtintų versija, jog abu lėktuvus pilotavo arabų teroristai, sugebėję užgrobti lėktuvus, kyla labai rimtų abejonių, jog abu pastatai Niujorke galėjo griūti dėl ugnies, dangoraižius užliejusios po lėktuvų smūgių.
"Pietiniame dangoraižyje, sprendžiant pagal lėktuvų trenkimosi į dangoraižius trajektoriją, ugnis buvo ne tokia intensyvi kaip šiauriniame. Tačiau pietinis bokštas griuvo pirmas, 9 valandą 59 minutės, praėjus 56 minutėms po smūgio. Tuo tarpu šiaurinis bokštas griuvo 10 valandą 29 minutės, praėjus 1 valandai 44 minutėms po smūgio. Jeigu griuvimo priežastis buvo ugnis, užsiplieskusi po lėktuvų smūgių, šiaurinis dangoraižis būtų griuvęs 5"pirmas", – tvirtina P.Mejeris.
Kitas tyrinėtojas Dž.Makmaikelis tvirtina, jog ugnis, užsiplieskusi po lėktuvų smūgių, jokiu būdu negalėjo sudeginti tvirtų metalinių dangoraižių konstrukcijų. Kaip teigia šis tyrinėtojas, sprendžiant pagal FTB ir CŽV išvadas, galima būtų teigti, jog musulmonai paneigė visus fizikos ir chemijos dėsnius. Jo pateikiama galutinė išvada yra tokia: "Ugnis negalėjo taip paveikti Pasaulio prekybos centro struktūros, kad šis imtų ir sugriūtų".
Idėja, jog dangoraižiai sugriuvo dėl ugnies, autoriui atrodo nelogiška dar ir dėl to, kad nei vienas ekspertas negali logiškai paaiškinti, kaip žemėn griuvo viršutiniai dangoraižių aukštai.
"Jeigu teigiama, kad griuvimas prasidėjo nuo 60-ojo aukšto ir paskui pradėjo irti žemesnieji aukštai, viršutinieji dangoraižio aukštai kurį laiką dar turėjo likti savo vietoje, palaikomi centrinių įtvirtinimų. Netrukus ši situacija taptų nestabili, ir viršutiniai trisdešimt aukštų virstų žemyn. Tačiau kaip atsitiko, kad visi viršutiniai aukštai tiesiog pranyko, vietoje to, kad rėžtųsi į žemę – tai būtų kuo puikiausiai užfiksuota, nes žemėn kristų tūkstančiai tonų betono ir metalo".
Labai daug įtarimų kelia ir tai, kad dangoraižiai krito simetriškai ir tvarkingai. Tuo tarpu publikacijos autorius tvirtina, jog jeigu pastatus būtų sunaikinusi ugnis, dangoraižiai būtų griuvę chaotiškai ir pamažu.
Kyla klausimų ir dėl lėktuvo, kuris nukrito Pentagone. Rimčiausių įtarimų kelia tai, kad, pagal amerikiečių versiją, šį sudėtingą skrydį (į Pentagono pastatą lėktuvas rėžėsi horizontalia kryptimi, kad būtų padaryta kuo daugiau žalos) atliko arabų teroristas Hanis Handžuras. Tuo tarpu,kaip minėjau, pilotavimo instruktorius tvirtina, jog šis teroristas 2001 metų rugpjūtį nesugebėjo netgi tinkamai pilotuoti "Cessna 172".
Be to, šių metų vasarį prancūzų internetiniame puslapyje pasirodė skandalingos nuotraukos iš tragedijos Pentagone vietos. Straipsnio autorius siūlo atkreipti dėmesį į tai, kad įvykio vietoje nematyti sudužusio 100 tonų sveriančio "Boeing 757" lėktuvo liekanų.
Prancūzų tyrinėtojai neketina teigti, jog "Boeing 757" nesitrenkė į Pentagono pastatą. To jie neneigia, tačiau tvirtina, kad labai abejotina, jog, atsitrenkus į Pentagoną, iš lėktuvo liktų tiek mažai nuolaužų ir jis būtų padaręs tokią mažą skylę sienoje. Prancūzai pateikia stulbinančią versiją – jų nuomone, į Pentagoną galėjo trenktis raketa, ir tik paskui į Pentagoną rėžėsi "Boeing 757", taip paslėpęs visus įkalčius. Dar vienas klausimas – lėktuve buvo apie 60 keleivių. Kur dingo žuvusiųjų kūnai ir jų bagažas? Netgi po dar siaubingesnių lėktuvų katastrofų lieka apdegę kūnai. Ar tai reiškia, kad šioje istorijoje kažkas yra slepiama?
Tyrinėtojas pateikia ir dar vieną įtartiną detalę – spaudoje buvo pasirodę nemažai pasakojimų apie tai, kad lėktuvu skridę žmonės skambino savo artimiesiems ir šaukė apie siaubą, kuris vyksta lėktuve. Tačiau, keista, kad nei vienas iš jų nieko nesakė apie "arabų teroristus". Žodis "arabas" šiuose pranešimuose nei karto nebuvo paminėtas.
Kai kurie tyrinėtojai pateikia ir kitas savo išvadas, kurios kartais gali atrodyti neįtikėtinos, tačiau verčia susimąstyti. Jau 2001 metų spalio mėnesį Kerol Valentin išspausdino publikaciją, kurioje tvirtino, jog lėktuvai galėjo būti valdomi nuotolinio valdymo pultu. Yra žinoma, kad tokia technologija egzistuoja ir kad "Boeing 757" bei "Boeing 767" gali būti valdomi per atstumą. Panašias idėjas propagavo ir kitas tyrinėtojas Džo Vialis, kuris tvirtina, kad ši technologija Jungtinėse Valstijose buvo pradėta vystyti nuo aštuntojo dešimtmečio vidurio.
K.Valentin tvirtina, jog tuo atveju, jeigu lėktuvai buvo kontroliuojami per atstumą, apie tai turėjo žinoti tiek aviakompanijų atstovai, tiek savi žmonės oro uostuose. Pagal K.Valentin versiją, nebuvo jokių arabų teroristų, o buvo tik specialiai CŽV apmokyti žmonės, kurių tikslas buvo surengti "teroristinius" išpuolius, kurie turėtų būti panašūs į arabų veiklą, kad taip galima būtų pateisinti vėlesnius amerikiečių veiksmus Afganistane ir kovą su terorizmu Izraelyje.
Teorijas, kad sugriuvusiuose pastatuose galėjo būti paslėptos bombos, palaiko ir kai kurie danų tyrinėtojai. Jiems daugiausia įtarimų kelia tai, kad griūvantys dangoraižiai nufilmuotose vaizdo juostose nebuvo parodyti iš toli ir taip, kad būtų galima stebėti dangoraižį nuo pamatų iki pat viršaus.
"Aš ištyriau 1000 valandų vaizdo įrašų ir radau tik keletą vaizdų, kuriuose galima matyti pastatus nuo apačios iki viršaus. Beveik visi vaizdai, kuriuos matėme rugsėjo 11-ąją ir vėliau, buvo sumontuoti taip, kad mes nepamatytume "debesų", kurie kilo dėl languose sproginėjančių bombų… Kažkas "montavimo kabinetuose" nenorėjo, kad mes gautume "pilną vaizdą", – teigia danų tyrinėtojai.
Įtarimus dėl to, kad tikrąja dangoraižių griuvimo priežastimi galėjo tapti sprogimai, kuriuos kažkas įvykdė nuotolinių įtaisų pagalba, galėjo patvirtinti griuvėsių nuolaužos. Tačiau visi griuvėsiai buvo kaip įmanoma greičiau pašalinti, o FTB neleido jų tirti jokiems nepriklausomiems ekspertams. 300 000 tonų metalo laužo, kuris liko po sprogimų, iš karto buvo išvežta į tokias šalis kaip Kinija ar Korėja – šie sandėriai įvyko per neįtikėtinai trumpą vienuolikos dienų periodą.
Tyrinėtojai pateikia ir kitų keistokų sutapimų. Pavyzdžiui, jie teigia, kad jeigu iš tiesų "bokštuose dvyniuose" buvo padėtos bombos, jos negalėjo ten atsidurti be Pasaulio prekybos centro vadovų žinios. Likus vienuolikai savaičių iki garsiųjų įvykių Pasaulio prekybos centro savininku tapo žydų tautybės Laris Silveršteinas.
Be abejo, tyrinėtojai supranta, kad, mesdami tokius kaltinimus, jie rizikuoja būti apkaltinti bent jau antisemitizmu, tačiau kaip faktą jie pateikia tai, kad po šių įvykių Džordžo Bušo paskelbtas "karas terorizmui" buvo naudingas būtent žydams, kovojantiems su palestiniečiais.
Be to, tyrinėtojai tvirtina, kad bet kurios rimtesnės kompanijos, kuri buvo įsikūrusi "bokštuose dvyniuose", vadovas nerizikuotų savo kompanijos gerove ir pareikalautų iš Pasaulio prekybos centro vadovų ataskaitos apie pastatų būklę ir pavojų galimų teroro išpuolių metu. Tyrinėtojai tvirtina, kad, tokiu atveju, dangoraižiuose galėjo būti įmontuotas "netikro saugumo" mechanizmas, kuris firmas galėjo užtikrinti apie šimtaprocentinį saugumą, tačiau iš tiesų buvo absoliučiai neveiksmingas.
Tačiau tai reiškia, kad šiems išpuoliams buvo ruošiamasi labai seniai ir itin nuodugniai. Kaip teigia tyrinėtojai, Jungtinėse Valstijose yra vos pora kompanijų, kurių ekspertai galėtų parengti nuodugnų planą, pagal kurį būtų galima visiškai sugriauti tokios konstrukcijos pastatus kaip Pasaulio prekybos centras, ir sunkiai įsivaizduojama, kaip tokius planus galėjo gauti kažkokie arabų teroristai.
Rugsėjo 11-osios įvykių tyrinėtojai pateikia 28 klausimus, į kuriuos reikalauja atsakymų ir kurie kelia nepasitikėjimą, ar iš tiesų viskas buvo taip skaidru teroro aktų tyrimo istorijoje.
Klausiama, kodėl teroristai lemtingam skrydžiui pasirinko lėktuvus, skrendančius iš Bostono, o ne iš kokio artimesnio oro uosto. Taip pat, kodėl "bokštų dvynių" architektūriniai planai iki šiol neprieinami visuomenei?
Kiekvienais metais FTB ir kitoms Amerikos saugumo tarnyboms yra skiriama po 30 milijardų dolerių. Tačiau kodėl jos, taip gerai finansuojamos, apie tragiškus įvykius sužinojo tik iš CNN ir kodėl už tokį nekompetetingumą joms buvo atlyginta papildomais milijardais?
Vienas iš pagrindinių klausimų – kodėl tokia keista buvo JAV prezidento Dž.Bušo reakcija? Dž.Bušas teigė vaizdą su pirmuoju į dangoraižį įsirėžusiu lėktuvu pamatęs dar prieš įeidamas į mokinių klasę mokykloje, kurioje tuo metu lankėsi. Iš kur jis gavo šią nufilmuotą medžiagą? Kodėl jis nesigriebė jokių ryžtingų veiksmų, o nuėjo į klasę ir trisdešimt minučių klausė mergaitės pasakojimo apie namuose auginamą ožiuką, kol lėktuvas rėžėsi į antrąjį dangoraižį?
Pagrindinis klausimas, kuris galėtų būti pateiktas visiems šiems tyrinėtojams, teigiantiems, jog teroro aktai galėjo būti pačios amerikiečių valdžios darbas, yra toks – kam reikėjo visos šios sumaišties?
Tačiau tyrinėtojai ir čia pateikia savo atsakymą – jų nuomone, dėl to kaltas naftos verslas. Iki pat teroro atakų, jų teigimu, Jungtinės Valstijos negalėjo įtvirtinti savo valdžios Artimuosiuose Rytuose, o po šių išpuolių manė gavusios tam moralinę ir juridinę teisę. Šių ekspertų nuomone, tai patvirtina ir vis didėjantis amerikiečių spaudimas Irakui.
Be to, kaip yra teigiama, Amerika vėl galėjo pasijusti "pasaulio policininku", bet kurį savo veiksmą galinti pateisinti "karu prieš terorizmą", net jeigu tai liestų jos pačios piliečių teisių suvaržymus. Kaip teigiama, būtent šių išpuolių dėka Jungtinės Valstijos dabar vėl gali kovoti dėl dominavimo pasaulyje ir atgauti prarastas pozicijas.