kokį dokumentą, įrodantį, kad greičio matuoklis (radaras) yra sertifikuotas, turi pateikti policijos patrulis?
Man pareikalavus tokio sertifikato, buvo pateiktas dokumentas, kuriame nėra nurodytas būtent "mane pagavusio" radaro nei eilės numeris (užrašytas ant korpuso man atrodo nagų laku) nei serijinis radaro numeris (iškaltas prie radaro pritvirtintoje plokštelėje). Informacija "sertifikate" tiesiog teigė, kad radaras yra sertifikuotas, tačiau jokio įrodymo, kad kalbama apie kokį konkretų radarą, nebuvo. Abejoju, kad buvo pateiktas reikalautas dokumentas, bet kadangi įvykio metu neturėjau laiko aiškintis, o ir bauda buvo nedidelė, negaišau laiko. Prašau paaiškinti kokio tipo sertifikatas turi būti pateiktas ir gal galiu šiame tinklalapyje rasti tokio sertifikato pavyzdį?
ATS.: Savo veikloje pareigūnai naudoja tik tuos matavimo prietaisus, kurie nustatyta tvarka oficialiai įteisinti ir kuriems atliktos būtinos metrologinės patikros.
Naudodami matavimo prietaisus, patruliai turi turėti jų metrologinių patikrų liudijimų originalus arba policijos įstaigoje patvirtintas kopijas ir pateikti jas teisės pažeidėjams, jeigu jie to prašo. Pažeidimui nustatyti naudotų matavimo prietaisų paklaidos, nurodytos patikros liudijime, įrašomos protokole (baudos kvite prietaiso paklaida nurodoma tada, kai, įvertinus paklaidą pažeidėjo naudai, pakinta pažeidimo esmė).
40 thoughts on “Vairuotojau – įstatymai tavo pusėje”
Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą
Tik prisijungę vartotojai gali komentuoti.
ECH MENTAI 😈
NEPATINGEK PERSKAITYTI – NEPASIGAILESI ❗
Jeigu prietaisas rodo, tarkim, 0,44 promilės, – kas šiaip jau yra lengvas girtumo laipsnis, – reikalaukite, kad protokole būtų įrašyta, jog nebuvo atsižvelgta į paklaidą, kurią įvertinus dar turite teisę vairuoti!
Po kiekvienų švenčių kelių patruliai sustabdo pakankamai daug vairuotojų, nebijančių griežtų sankcijų ir dar blogiau – tragiškų pasekmių dėl to, kad sėdo prie vairo "su kvapeliu".
Švenčių išvakarėse "Trasoje" į "girtą reikalą" pasistengėme pažvelgti blaiviai policijos, gydytojo, teisininko akimis.
Statistika
Galime šiek tiek pasidžiaugti: statistika rodo, jog vairuotojai geria mažiau. Rekordiniais 1998 metais buvo sulaikyta per 31,5 tūkst. neblaivių vairuotojų (kone 90 per dieną), o pernykštis "derlius" nesiekė ir 24 tūkstančių. Kita vertus, ši statistika negali atspindėti tikrosios padėties, kadangi prieš trejus metus kelių policija turėjo kur kas daugiau etatų, benzino ir dirbo nepalyginti aktyviau.
Šią prielaidą įrodo ir kitas skaičius – avarijų, įvykusių dėl neblaivių vairuotojų kaltės, per kurias buvo sužaloti ar mirė žmonės, nemažėja. Avarijų skaičius jau kelerius metus svyruoja ties 800 riba.
Šiemet per 11 mėnesių žuvusiųjų užregistruota ypač daug – net 94, pernai dėl neblaivių vairuotojų kaltės žuvo kone trečdaliu mažiau – 65 žmonės.
Įstatymas
Žinia, už vairavimą neblaiviam numatytos pakankamai griežtos baudos. Tačiau daugiausia, kas gresia išlenkti taurelės nevengiančiam mūsų vairuotojui, – solidi piniginė bauda ir vairuotojo pažymėjimo atėmimas. Tuo tarpu yra nemažai šalių, kuriose, tarp jų ir Lenkijoje, numatytas laisvės atėmimas sėdusiam prie vairo neblaiviam vairuotojui, netgi jei jis avarijos ir nepadarė.
Pas mus bausmės skiriamos priklausomai nuo girtumo laipsnio. Jei nustatytas lengvas girtumo laipsnis (0,41,5 promilės), numatyta 1-1,5 tūkst. litų bauda arba pažymėjimo vairuoti atėmimas. Šiuo atveju pažeidėjui įstatymai dar paliko galimybę rinktis, paprastai vairuotojai moka baudą. Kitais atvejais, kai nustatomi vidutinis (nuo 1,5 iki 2,5 promilės) bei sunkus (nuo 2,5 ir daugiau promilių) girtumo laipsniai, baudos atitinkamai siekia 1,5-2 tūkst. ir 2-3 tūkst. litų ir būtinai atimamas vairuotojo pažymėjimas.
Yra ir dar viena pažeidėjų kategorija. Apsvaigusiesiems nuo narkotinių medžiagų, kitų kvaišalų skiriama nuo 1,5 iki 3 tūkst. litų bauda ir vairuotojo pažymėjimo atėmimas nuo vienerių iki trejų metų.
Griežčiausia bausmė laukia ir vengiančio tikrintis vairuotojo.
Žinomas ne vienas atvejis, kai iš pažiūros visiškai blaivus vairuotojas neteko vairuotojo pažymėjimo ir buvo nubaustas aukščiausia bauda vien dėl to, kad "iš principo" nepakluso pareigūnams, gydytojams ir nesutiko įrodyti, jog jis yra visiškai blaivus.
Prietaisas
Pagrindinis kelių patrulių pagalbininkas, nustatantis vairuotojo blaivumą – vokiškas alkotesteris "Draeger". Apie šį prietaisą "Lietuvos žinioms" pasakojo Viešosios policijos biuro Materialinio aprūpinimo poskyrio vyresnysis inspektorius Gražvydas Gagelas.
Tai pakankamai patikimas prietaisas, veikiantis elektrocheminiu principu. Šis įtaisas, oficialiai vadinamas "Alkotest 7410", matuoja alkoholio koncentraciją iškvėptame ore. Jeigu šiame ore yra alkoholio molekulių, cheminės reakcijos metu išlaisvinami elektronai ir sensoriuje gaminama elektros srovė. Srovės dydį įvertina įmontuotas mikroprocesorius. Juo daugiau alkoholio garų, juo stipresnė srovė. Po 10-25 sekundžių ekrane pasirodo tyrimo rezultatas.
Šio prietaiso naudojimą įteisino Lietuvos standartizacijos tarnyba, jo rodmenys oficialiai laikomi girtumo įrodymu. Tad jeigu vairuotojas sutinka su prietaiso rodmenimis ir nereikalauja pakartotinio gydytojo patikrinimo, "Draeger" tikrinimo rezultatų visiškai pakanka nubausti pažeidėją.
Vidaus reikalų ministerija jų įsigijo 270. Šiuo metu įvairios policijos tarnybos naudoja 266 "Draeger" tipo alkotesterius.
Paklaida
Dar apie vieną labai svarbų momentą mums papasakojo nuolatinis "Trasos" autorius advokatas Vidmantas Martyšius.
Kas pusmetį kiekvieną aparatą būtina kalibruoti, tai yra iš naujo jį sureguliuoti, kadangi nuo dažno naudojimo sutrinka jo tikslumas.
Paprasčiau tariant, jau pats gamintojas numatė tam tikrą tikslumo paklaidą. Diapazone nuo 0 iki 1 promilės – net plius minus 0,05 promilės. Ši paklaida privalo būti traktuojama pažeidėjo naudai.
Suprantama, joks kelių patrulis jums apie šią paklaidą neužsimins. Jeigu prietaisas parodė, tarkime, 0,44 promilės, – tai jau yra lengvas girtumo laipsnis, – reikalaukite, kad protokole būtų įrašyta, jog nebuvo atsižvelgta į paklaidą, kurią įvertinus jūs dar turite teisę vairuoti.
Netgi jeigu administracinė komisija vėliau jums skirs atitinkamą bausmę, galite samdytis brangiausią advokatą – jau pirmos instancijos teismas šią nuobaudą panaikins.
Taip pat galima drąsiai užginčyti ir baudas, skirtas remiantis "ribiniais" "Draeger" rodmenimis, kai sunkų nuo vidutinio ar vidutinį nuo lengvo girtumo laipsnius skiria vos kelios šimtosios promilės.
Kai girtumas konstatuojamas didesnis negu viena promilė, alkotesterio rodmenų paklaida skaičiuojama pagal kitą metodiką: matavimo rodmenys promilėmis dalijami iš 100 ir dauginami iš 5.
Tarkime, jums buvo nustatytas 1,6 promilės girtumas vidutinis girtumo laipsnis. Tačiau dėl paprasčiausio aritmetinio veiksmo jūs galite sutaupyti juntamą sumą ir – ne mažiau svarbu – neprarasti pažymėjimo. 1,6 dauginame iš šimto. Gauname 160. 160 padaliję iš 5 gauname 32. Vadinasi, jūsų faktinis girtumas, oficialiai nustatytas prietaiso "Draeger", gali būti 1,32 promilės. O tai jau – lengvas girtumo laipsnis! Jaučiate skirtumą?
Ir dar vienas patarimas. Jeigu nustatant girtumą prietaisas parodė, tarkime, tas pačias 0,44 promilės, galite sutikti su tais rodmenimis. Tada jums teks ieškoti, kas gali nuvairuoti jūsų automobilį, arba palikti jį saugojimo aikštelėje, į kurią jį nuveš pareigūnas, o vėliau jau komisijoje, gal ir teisme, įrodinėti savo tiesą, kurią greičiausiai vis dėlto pavyks įrodyti ir galiausiai likti nenubaustam. Arba visaip delsti laiką ir vykti pas gydytojus pakartotiniam patikrinimui. Šio patikrinimo rezultatus sunku numatyti. Jie priklauso nuo daugelio fiziologinio pobūdžio veiksnių – o pirmiausia – nuo jūsų organizmo tolerancijos alkoholiui. Tačiau jeigu išgerta buvo išties mažai, jums naudinga vilkinti laiką, kad organizme likęs alkoholio kiekis kuo greičiau sudegtų.
Taip pat verta administracinės komisijos paprašyti iš pradžių žodžiu, po to raštu parodyti pastarosios planinės patikros liudijimą. Jeigu ji buvo atlikta anksčiau nei prieš pusmetį (visiškai įmanomas ir toks variantas) arba jeigu jį jums atsisakoma pateikti, drąsiai galite kreiptis teisman. Antruoju atveju – nemaža tikimybė, kad paskirta bausmė bus panaikinta (argumentas, jog patikros liudijimas buvo surašytas atbuline data), pirmuoju atveju ši tikimybė – net šimtaprocentė.
Gydytojai
Taigi visi šie niuansai dar kartą įrodo, jog patikimai patikrinti jūsų blaivumą ar girtumą gali tik gydytojai ir tik tam tikrose vietose. Tai reiškia, kad kraują ištirti gali bet koks medicinos punktas, bet anaiptol ne visose gydymo įstaigose. Jeigu jums girtumas buvo nustatytas kaimo ambulatorijoje remiantis tik alkoholio kvapu, sklindančiu iš burnos, nerišlia kalba ar netvirta eisena, drąsiai pasirašykite bet kokį jums brukamą popierių ir džiugus skubėkite namo, išsimiegokite ir rytoj pat, dar prieš skiriant nuobaudą, kreipkitės į advokatą, jeigu paties teisinis išsilavinimas nėra pakankamas. Šimtaprocentė garantija, kad tokiu atveju policijos ir medikų veiksmai jau pirmosios instancijos teisme bus pripažinti neteisėtais.
Jeigu nesate tikras dėl gydytojų, paėmusių jūsų kraują tirti, kompetencijos, per valandą galite kreiptis į kitus medikus. Jeigu kito tyrimo rezultatai neatitiks pirmojo, konfliktą spręs speciali Sveikatos apsaugos ministerijos komisija. Jos sprendimai neretai būna palankūs ieškovui.
cia visa sitai pasiskaicius biveik galima pagalvot kad gerkitm ir nesukim galvos del mentu isissuksim o jai rimciau tikrai naudinga. o dar ne ivede to istatimo kad kuris vazineja su 70 zenklu negali ipust visai ???
Šiaip tai gėda man už tokius straipsnius, o tu dar juos čia kopijuoji. Atrodo, mažai girtų pas mus važinėja, o dar va jiems pasakoma, kaip išsisukinėti. Blemba, bausti reikėtų už tokias rašliavas. Ir nereikia tik apeliuoti į "vairuotojo teise", nes pirmiausia yra "vairuotojo pareiga" išgėrus už vairo nesėsti 👿
o tarkim nuo 0.3 sviesaus alaus pasikeicia tavo reakcija ir vairavimo stilius? ne ant tuscio skrandzio aiksu, o per pietus islenkus 0.3 – 0.5. nemanau kad tai ka pakeicia, nebent nuotaika pakels, linksmesnis busi. ir labai naudinga info cia, nes jie irgi nevisada teisus, mentai ttik ir stengias kaip mus apmulkint. isvis baisu kas pas mus dedasi. mentai slepiasi krumuose, uz kitu masinu, kiemuose, kad tik mes nematytumem ju masinu ir lektumem biski greiciau (atsizvelgdami i eismo salygas), ar cia grazu? ar taip turi policija elgtis? fui, pasibaisetina!
Taip, nuo 0,3 alaus tikrai niekas nesikeičia. Bet kai mokoma, kaip iš 1,6 promilės padaryti 1,3 tai man yra šlykštu. Sodint tokius reikia, o ne jų teises jiems aiškinti 👿
nu cia tai per daug bet cia manau tiesiog kad policija savo naudai neisnaudotu mus del aparatu netikslumo, tad cia ginami tiesiog zmogaus teises pries sukciavima. nors ir mus mokina pasukciaut. 😆
cia tikrai reikalinga informacija kad betn jau butu teisibe nes dauguma mentu tai moka prisikabint ir tiesas irodinet aj kaip as geriu tai man visa tai px
jei del girtumo tai nesvarbu ipusi tu 0,5 ar 2,5. betkokiu atveju nebepades ir alkotesterio paklaida na tik galesi apeliuoti i nuobauda :eat:
Thanatos84 rašė:
Mmmm del to slepimosi irgi, jei emntai nesisleptu , tiek mieste tiek uzmiesti visi lakstytu kaip akis isdege, nes zinotu kad mentus reikalui esant pamatys, o dbr kai jie slepiasi, dar visi prisilaiko to greicio… Bliam rusu laikais 80-90km/h budavo per akis i palanga ar dar kur nulekt, dbr jau be 150 automagistralej i antra juosta gali nelyst, nes nupus nuo kelio …
dar vienas dalykas vairuotojų naudai, kad TA galioja ne iki nurodyto mėnesio nurodytos dienos, o iki nurodyto mėnesio galo. Tarkim mano TA baigiasi 2007-08-02, tai ji galios iki 2007-08-31 😉
Ke-jetronic rašė:
Taisyklių 6 punkte aiškiai ir nedviprasmiškai nurodyta, jog techninės apžiūros atlikimą patvirtina techninės apžiūros talonas, o techninės apžiūros galiojimo laiką rodo techninės apžiūros ženklas – lipdukas. Būtent ženklas – lipdukas – ir tiktai jis, remiantis Taisyklėmis, rodo techninės apžiūros galiojimo laiką. Jame yra tik metai ir mėnuo. Iš tokio reglamentavimo aišku, kad kitai apžiūrai automobilis turi būti pateiktas iki atitinkamo mėnesio pabaigos", – pabrėžė LVAT teisėjų kolegija.
Lietuvoje yra kas islose ant teismo 😉
Jei liuxas sake tiesa,tai taip iseina kad paciam reikia veziotis kazkokius istatymus,nes jei visi tokie kaip liuxo pazystami (kurie nezino tokiu dalyku) tai is teismu neiseisi…. ka tu ten jam yrodisi kad skaiciau,zinau 💡 surasys protokola po to jau tavo bedos,o jei tu jau toks zmogus,kad nenori tu protokolu tai taries.. ir lieki prigautas ir nubaustas uz nieka.
Syncro rašė:
Butent …. Zodziu kol valstybe mentam algu nepakels, visokios nesamones ir klestes, nes jie taip darytu aisku tik del kysio…
nemanau kad ir tai labai pagelbetu, nes kai pripranti prie lengvo pinigo tai kelk nekeles, bus geras budas dar prisidurti. manyciau norint korupcija mazint reiktu derinti algu kelima ir bausmiu grieztinima. bet patys pagalvokit kad korupcija padeda sprest beda tarkim del greicio: ir tau gerai ir mentam gerai, ir visi patenkinti skirstosi. be to su girtais mentai jau nelabai rizikuoja sneket ar tartis. tai kad manyciau viskas savo normose 😆
Su girtais tikrai sneka ir tariasi,ir labai maloniai…. 😀
na nezinau, kiek girdejau tai girtu "nemyli" nes uz girtu paleidima ir pan jiems patiems gali nekas buti. isivaizduok sustabdai,paleidi susitares, o jis uz keliu simtu metru padaro avarija ir uzmusa kelis nekaltus zmones..atsiranda liudininku kad jis tarkim buvo sustabdytas ir pan. (na aisku jeigu dykumoj kur nors, tai gal tariasi 😀 )
exz1p rašė:
Jei jau taip tariasi, paima pinigus ir liepia issikviest blaivu zmogu kuris parvairuotu jo masina….. Atveju kad vel girta paleistu nesu girdejas..
Liuxas rašė:
Buvo atvejis, kad zmogus per kairius (link radviliskio) vaziavo be numeriu (nauja masina) ir mentai sustabde, tas piniginej 7 litus turejo ur bande susitart, tai mentai dar uz kysi prikabino…. blt su 7 lt cia jau pasityciojimas 😆
atsiprasant debilai tokie zmones apie kokius jus aprasote, uz kysiu davima bei paemima reikia bausti laisves atemimu. As prie kysiu davima ir girtus vairuotojus!
As ir taip sakau… bet kai paty prigauna nera kur detis.
butent virsit 30km/h labai lrngva o baudos ir balai man tai geriau tartis nei teises palikt
nereikia girtam vazinet ir nepagaus!
Ke-jetronic rašė:
Nereikia stot ir problemu nebus 😆
na ir kas, kad 319ag? Ja naudoju tik uzdarose drasose, lenktynese ir panasiai.
greit bus ~600ag gal tada ir i gatves isleksim 🙄
Ke-jetronic rašė:
yra tu trasu, valanda 50lt. Brangu?
Ke-jetronic rašė:
Kur cia taip ???
jo, kur cia taip? gal kokiam vienam mieste ar dvejuose. o kitiem ka daryt jei tau iki trasos susidarys 100km ??
nesvarbu, nes tokios trasos greit "uzkalamos" ir paskui buna bedu ir vietu. Pridauzo buteliu apgadina pacia drasa ir uzdaromos tokios vietos.
Ke-jetronic rašė:
Stumi krc….. 😆 pats pasiemi ??? kur tau kacerginej buteliu pridauzyta ??? aaa ???
Prie ko cia aikstele? Yra trasos uzmiesciuose, aišku ne kačergine, bet ne ir aikštelė.
Ke-jetronic rašė:
Kaunas-Vilnius ??? ir mentam susimoki nuoma ??? jei nzn taip ir sakyk,o ne "50 litu tau cia brangu ???". Tokios kainos varzybose startiniu mokesciu buna,ka kalbet apie trasos nuoma….
Trasa yra pora km nuo panevezio. Tinka kartingu varzyboms, slalomui ir kt.
Ke-jetronic rašė:
Kita kalba. 🙂
Šitaip naująjį taisyklių punktą, kuris reikalauja vilkėti liemenę su atšvaitais, aiškina teisininkai:
Gerbiamieji – taigi skaityti prašome teisės aktą – Kelių eismo taisykles :
71-1. Lietuvos Respublikos Vyriausybės 2006 m. spalio 5 d. nutarimo Nr. 975 (nuo 2007 m. sausio 1 d.)
"Tamsiu paros metu kelyje, išskyrus stovėti skirtas vietas, priverstinai sustojęs motorinės transporto priemonės vairuotojas, išlipdamas iš motorinės transporto priemonės, privalo vilkėti ryškiaspalvę liemenę su šviesą atspindinčiais elementais arba būti prisisegęs prie drabužių atšvaitą".
1. Jei sustojate savo noru (nepriverstinai) taisyklės vilkėti neįpareigoja.
2. Jei signalą ar reikalavimą sustabdyti transporto priemonę parodo arba pasako per garsiakalbį policijos ar kitos įgaliotos institucijos pareigūnas – iš automobilio lipti protinga būtų atsisakyti nes nesate užsivilkęs liemenės, nėra noro ją vilktis, o toks išlipimas pažeistų LR vyriausybės nutarimu nustatytą tvarką, kuri daugeliu atvejų yra didesnės jurdinės galios negu nežinia kodėl pareigūno duodamas pasiūlymas, prašymas, ar nurodymas išlipti – matyt dėl korupcijos galimybių išsiaiškinimo.
3. Po išlipimo veiksmo įvykdymo liemenę vilkėti LR vyriausybė nebeįpareigoja, tad galite ją nusivilkti ir įmesti į automobilį. Ir vaikštant, ir įsėdant atgal į automobilį LR vyriausybė šia KET nuostata liemenių vilkėti neįpareigojo.
4. Patogiausia būti prisisegus LR vyriausybės neribojamo minimalaus dydžio, taigi ir pigiausiai kainuojantį atšvaitą ženkliuko dydžio. LR vyriausybės nustatyta tvarka bus pilnai įvykdyta, jei atšvaitą prisisegtumėte vidinėje drabužių pusėje, o patogiausia drabužių kišenės viduje – tada sunkiau jį pamesti.
5. Jei neturite nei liemenės, nei atšvaisto, o sustojus priverstinai išlipti norite – vertėtu pirma vairuotojo statusą pasikeisti į keleivio – persėsti į keleivio vietą, o jei ir variklis išjungtas tai vairuotoju Jūs tikrai nebebūsite. Būdamas keleiviu teisėtai išlipti galėsite be liemenės. Tik turėsite iš savo automobilio neišsivaryti jokio gyvulio ar paukščio nes ir vėl tapsite kokio nors žąsino ar avino vairuotoju.
KET – 47. "Vairuotojas – asmuo, kuris vairuoja ar moko vairuoti transporto priemonę, varo keliu gyvulius ar paukščius, taip pat raitelis, vadeliotojas".
super, ypac su tuo zenkliuku 😆
mums bisk nepasiseke su draugu vaziavom namo is kaimo vakare ir mentai sustabde pripute 0.7 ir sendi buvo mentinei tai ateme teises 15men. tai skunda padave nes bet teisiu tai ragai nes darbui reikia jei neatiduos tai susipyp gyvenimas…kokie sansai kad atiduos??