tema gana delikati ir komplikuota. isesmes as jos visada vengiau, kaip ir religiju poziurio i nesantuokini sexa. taciau visgi manau, kad tai labai aktualu, todel noreciau isgirst jusu nuomones.
visi puikiai zinome, kad krikscionys konkreciai pasisako pries abortus ir gimstamumo reguliavima. bet ar jie teisus ir kokiais zmogiskumo principais remiasi? daugelis turi argumentu uz ir pries. i ta "daugeli" patenkante ir jus.
ar kada susimastete, kaip jus suvokiate zmogiskuma? ta prasme, savojo "as" suvokima, "sielos" samprata ir tt., kas ieina i "gyvybes" savoka? nes tai labai svarbu ir tuo remiasi kaikurie abortu salininkai. logiska butu manyti, kad embrionas moters pilve toli grazu neturi savojo "as" suvokimo, nei sensoriniai pojuciai neissivyste. taigi, kokios kliutys? religiju atstovai remiasi "sielos" suvokimu bei gimimo stebuklu. tai uzbrezia linija tarp gyvybes ir "dar negyvybes". ir ar tokie argumentai yra juokingi netikinciajam?
37 thoughts on “Abortai ir religija”
Parašykite komentarą Atšaukti atsakymą
Tik prisijungę vartotojai gali komentuoti.
…is Marijos apsireiskimu, susijusiu su abortais:
1) 1531 m. Šv. M. Marija apsireiškė palaimintajam Juan Diego Gvadelupėje. Dievo Motina buvo nėščia. Jos apsireiškimo dėka per 10 m. buvo baigtas kruvinas žmonių aukojimas, kurį praktikavo actekai. Prieš keletą metų Mechiko kardinolas Pasadas palaimino Gvadelupės Marijos paveikslo kopiją – misionierišką atvaizdą, kuris pradėjo keliauti po JAV miestus. Šios kelionės tikslas – sustabdyti abortus. Kaip Švč. M. Marija apreiškė vienam regėtojui JAV: ,,Kartu, mano brangūs vaikai, mes užbaigsime siaubingą abortų blogį.”* (Our Lady. Queen of peace. Spring. 1993 P. 16-17.)
2) 1858 m. Lurde, Prancūzijoje, keturiolikmetei Bernadetai Subiru apsireiškusi Švč. M. Marija pasakė: ,,Aš esu Nekaltas Prasidėjimas.” Tai suponuoja subjekto (aš) egzistenciją (esu) nuo koncepcijos momento (Nekaltas Prasidėjimas).
3) 1985 m. pas trijų vaikų motiną Juliją Kim, gyvenančią Najushi miestelyje Pietų Korėjoje, pradėjo verkti Švč. M. Marijos lurdiškės statulėlė. Ji verkė daug kartų, net kruvinomis ašaromis. Vėliau jai pasirodė Švč. Mergelė ir per ją pakvietė pasaulį prie atgailos, kad nebūtų vėlu. Labai stiprus pranešimas buvo dėl abortų. Jėzus ir Marija labai liūdi, kad tėvai žudo šventą ir nekaltą gyvybę.
1985-07-18 Švč. M. Marija kalba: ,,Mane skaudina amoralus nėštumų reguliavimas. Užkirskite tam kelią, melsdamiesi už tuos, kurie tai daro…“.
1986-10-05 : ,,…Padėkite man. Nes be jūsų pagalbos negaliu numalšinti teisingos Dievo Tėvo rūstybės… Dėl amoralaus nėštumų reguliavimo kenčiu taip, tarytum mano viduriai trūkinėtų. Visa tai sukelia žmonių žiaurumas, bedievystė bei panieka didelei gyvybės dovanai.“
1988-05-12 Marija pro ašaras kalbėjo: ,,Pažiūrėk, Julija, kiek daug sielų yra kelyje į pragarą dėl aborto nuodėmių. Kad jas išgelbėčiau, turiu šaukti jas savo ašaromis. Noriu jas gelbėti pasinaudodama tavimi, tavo auka ir atgaila. Labai gerai žinau tavo skausmus ir kentėjimus. Ar nori pasidalinti kančia su tais negimusiais mažutėliais, kuriuos žiaurūs tėvai nužudo?“.
1988-07-29 Julija išgyveno gimdymo skausmus ir kentėjimus embrionų, kurie kovoja su mirtimi.. Ją apėmė ekstazė ir ji girdėjo kalbant Mariją: ,,Mano mylimoji dukra! Ar pajėgsi dar daugiau kentėti? ,,Taip, Motina. Jei tik galiu prisidėti prie išgelbėjimo tų, kurie žudo vaikus, tai esu pasiruošusi iškęsti kiekvieną skausmą“. ,,Ačiū tau, mano dukra! Dėka tavo kentėjimų, kuriuos šiandien kenti, Dievui bus paaukota penki tūkstančiai atsivertusių sielų. Tai privalo žinoti daugelis sielų. Kada tos sielos prisimins vaikus, kurių atsikratė per abortą, jos gaus atsivertimo malonė. Daugybė sielų žengia pasmerkimo keliu ir nesupranta, kad kai negailestingai nužudo savo vaikus,- įvykdo žmogžudystę… Mane apima didelis liūdesys, matant nesąmoningumą ir abejingumą tęvų, galinčių nužudyti jiems Dievo patikėtą šventą gyvybę. Ją žiauriai drasko, naikina, trupina arba negailestingai suplėšo į gabalus. tau atskleidžiu tragediją šių mažylių, maldaujančių palikti juos gyventi, nes noriu, kad daugelis nusidėjėlių darytų atgailą ir sugrįžtų pas mane. Prašau tavęs, kalbėk visiems, kad nuo prasidėjimo momento gyvybė motinos įsčiose – tai ne kokia nors kraujo masė, bet žmogiška būtybė, kurioje pulsuoja gyvybė.“ Toliau Julija rašo: ,,Po to vėl pradėjau kentėti ir jaučiau didelę skausmą. Buvo toks įspūdis, tarytum esu embrionas, sukryžiuotom rankom apėmęs kelius. Tą akimirką, kai metaliniu įrankiu, kuris smigo vis giliau ir giliau, buvo bandoma pašalinti mažąjį sutvėrimą, garsiai šaukiau: ,,Ne, ne ne!“. Tai buvo neapsakomai siaubingas klyksmas. Kūdikis, kuris norėjo gyventi, atkakliai prašė savo motinos: ,,Ne, mama! Ne, mama! Aš noriu gyventi, mama! Leisk man gyventi! Leisk man gyventi, mama! Mama! Mama! Mama!…“ Embrionas norėjo gyventi ir gynėsi kaip galėjo, be perstojo šaukdamas ir verkdamas… Keturis kartus man teko iškentėti žudomo kūdikio skausmą…“
1991-03-26 ,,Mano dukra, melskis dar daugiau! Kaip didelis Abraomo noras galėjo išsipildyti tik tada, jei atsiras dešimt teisiųjų, bet buvo sunaikinta Sodoma ir Gomora, kadangi šiuose miestuose neatsirado dešimt teisiųjų, taip galbūt ir šiuolaikinis pasaulis gali būti sunaikintas dėl šėtono tironijos įsigalėjimo. (…) Per sąžinę iškreipiantį amoralumą šėtonas žmogaus orumą nužemina iki menkystės, o per gausius abortus stengiasi žmones padaryti negailestingais žudikais.
1994-02-03 ,,Šiame pasaulyje didžiausios aukos yra nekalti negimę vaikai, žudomi savo motinų įsčiose. Kodėl tokios žiaurios, nežmoniškos piktadarystės plinta tokiu mastu/ O, jūs, mano visi žemės vaikai! Mano brangūs sūnūs ir dukros! Netraukite ant savčs bausmių: tamsybių bausmės, ugnies bausmės, kraujo bausmės.iki tvano, iki tos dienos, kai Nojus sėdo į arką, žmonės valgė, gėrė, tuokėsi – ir visi buvo tvano nunešti. Ar su jumis dabar neatsitiks tas pats? Juk neklausote kvietimų, kuriais kreipiuosi į jus, šaukdama iš visos gerklės…“ L. Raymond Spies, Louis Couėtte ,,Marija, kodėl verki?“ K. 1995
4) 1986 m. rugpjūčio 6 d. Italijoje, Oliveto Citroje Dievo Motina kalbėjo: ,,Mano vaikučiai, atvykau pas jus Žemėn, kad atverčiau jūsų širdis Dievui. Mano sūnūs, apsidairykite aplink save: pasaulis yra pilnas nuodėmių. Daug negimusių jūsų sūnų ir dukterų yra nužudomi. Dievas to nenori, nes ir jie yra jo kūriniai. Tokiems žmogžudžiams jis yra paruošęs daug bausmių“. 1985.05.24 ji pasakiusi, kad ji esanti priešinga tokiam kūdikių skerdimui. Ji sakiusi, kad tarp nužudytųjų būtų buvę daug kunigų, aukštų dvasiškių ir šventųjų. L.: J.Burkus ,,Apsireiškimai Europoje ir Amerikoje 2“ V. 1998
net kazkaip argumentu nereikia ….ir aiskint irgi…suprantama , kad tai blogai
Manau, kad aborto niekaip neįmanoma pateisinti. Žinoma, priklausomai nuo to, iš kurios pozicijos į tai pažiūrėsime. Bet aš tokias "pozicijas" vienareikšmiškai atmetu, net į jas nesigilindamas ir smerkiu abortą. Čia kažkada jūs aptarinėjot atvejį, kai motina nužudė savo vaiką ar kažkas panašaus. Tada beveik visi pasisakė už tai, kad tai žmogžudystė ir motinos pasigailėti negalima. Tai vat, šiuo atveju – abortas dar didesnė žmogžudystė.
Samprotaujantis žmogus visada ieško kokių tai argumentų, padėsiančių nuodugniai išnagrinėti tam tikrą dalyką. Tai kas? Nieko. Mūsų planetoje tai yra normalus reiškinys 🙂
Someone rašė:
Aš įsitikinęs, kad mintį supratote 😉
o jei kokia mergina isprievartavo koks tai… ir si laukiasi , jus isivaizduojat jos savijauta ? zinant kad ji laukiasi to iskrypelio vaiko.. arba jei zino kad vaikas gims neissivystes , tai kam motinai kankintis ir dar ta nesveika vaika kankint. mano manimu tokiais atvejais abortai pateisinami
va va, ka butent ir turiu omenyje. nekalbu apie tuos atvejus, kai busimas kudikis tik seip busiantis kliutis tevams. kalbu apie tuos atvejus, kai zinoma, kad gimsias neisnesiotas, su igimtais defektais’ ispreivartavimo atveju ir pns.
jei jau visi taip nusiteike pries abortus, tai kodel jie vis dar vyksta ir yra netgi lb populiarus?
Todel, kad kai moteris nenori vaiko, tad atsiranda labai daug balsu, kurie sako tik viena – "daryk".
Nera linijos ar atkarpos, kur galima pasakycia cia abortai gerai, o jau cia blogai. Linijas patys gauname nusibrezti ir kol tik tai neliecia taves galima sakyti ka nori.
gerai, bet kodel tada tie balsai liepia tai daryti, jei jau cia visi tvirtina, kad tai be isimties yra blogis?
Ne visi tvirtina, kad tai yra blogis. Daug kas sako, kad abortai yra leistini
butent. todel ir noriu issiaiskint, kurie teisus ir kodel.
Balta Avyte rašė:
kas sako?
Daugelis, ypac tie kurie pasisako uz zmoniu laisve
o aplamai merga galima isprievartaut jei ji to nenori? kiek girdejau tj nelabai..bet to yra priemoniu kai galima nutraukt neprasidejusia gyvybe po isprievartavimo, tik nzn kaip del salutinio poveikio..
Pamenu Senajam Testamente parasyta kj Dievas dave iskaka del isprievartavimo: jei moteris prievartaujama nesaukia pagalbos tj ja ir jos prievartautoja uzmusdavo, o jei saukias tj ta prievartautoja, bet aisq jus pamanysit jei kur nors uz miesto ribus isprievartauja tj kas girdes ja, bet tais laikais pats DiEVAS vadovavo teismui, tad buvo teisingai nuteisiami zmones.
——————————————————————
Didzioji VIESPATIES diena jau arti! (Sofonijo 1:14)
Smerkit kiek norit. Aš teisinu abortus. Kokia ateitis nelaukiamo vaikelio ? Tuo labiau jei motina kažkokia neatsakinga kekšė užsidirbanti sau duonai ant kampo stovėdama. Kam reikalingas vaikas, jei jis neturės ateities? Jei jam teks kankintis visą gyvenimą?
jo , pritariu
dragune rašė:
Jei taptum nescia nuo vaikino kurio nekenti, nori pasakyti, kad nesidarytumei aborto?
Vytasas rašė:
o tu geriau pagalvok , kas stipresnis fiziskai vyras ar moteris ? ir bus aisku
nejau manai kad isprievartautosios trosko prievartos?:)( nekalbu apie pasizaidimus- zaidimo formoje )
……
jei neklystu Biblijoje nera aiskiai isdestytu taisykliu del abortu
pvz korane aiskiai idestyta kada galima daryt ir kada nea , nes bus uzskaityta kaip zmogzudyste, sunki nuodeme
galima :
gyvybe pavojus motinai, isprievartavimas
ir sunkus vaikelio apsigimimas , jei neklystu
1) 1531 m. Šv. M. Marija apsireiškė palaimintajam Juan Diego Gvadelupėje. Dievo Motina buvo nėščia. Jos apsireiškimo dėka per 10 m. buvo baigtas kruvinas žmonių aukojimas, kurį praktikavo actekai.
na taip, mazdaug per tiek laiko ispanai isskrede actekus ir savaime suprantama isnyko ir zmoniu aukojimo kultas . . . Be to, buti paaukotam budavo didziule garbe . . . taigi kontekstas ko gero netinkamas
Sv. Ignacijus Lojola moke: "Jeigu labai reikia padaryti bloga darba, – daryk, – bet su pasibjaurejimu"
Sv. Ignacijus Lojola moke: "Jeigu labai reikia padaryti bloga darba, – daryk, – bet su pasibjaurejimu"
Na jei imtumei vidurki, tai iki 65 metu 😀
O kodel negyvenimas? Sunku butu kuri laika, bet veliau praeitu. Visalaika bandome evidence padaryti blogesnius nei jie is tikruju yra. Mes zinome, kad moteris po to jauciasi blogai, bet kiek laiko, kiek intensyviai? Kokie faktoriai lemia tu jausmu intensyvuma etc.
Kalte yra perception. Jei jautiesi kaltas, tai reiskia, kad tu mastai, kad esi kaltas arba aplinka tave itikina.
Dragune, na kam tiek demagogijos? Kone jau isivaizduoju kaip motina pripjauna savo naujagimi vaika, kuris dar praso: Ne, mamyte, ne! Taigi, kas isvis yra abortas: Someone rašė:
Jog tai jau labai kenksminga, tiesa sakant as abejoju, ar tik cia nebus kokia propaganda, iskreipinejanti faktus… 🙄
Afrikoje ir Pietu Amerikoje abortai kone visiskai uzdrausti, o labiau issivysciusiose salyse – kone visiskai leidziami…
dragune rašė:
Taciau, klausimas ar kai darais aborta ar tu laikai tai vaiko nuzudymu
Maldos akcija Negimusio kūdikio dienai paminėti „Tavo vardą įrėžiau savo delne“ (Iz 49,16)
Lapkričio 23-ioji – abortų įteisinimo Lietuvoje (1955 m.) minėjimo diena.
Šią dieną Kauno arkivyskupijos šeimos centras kviečia į Susitaikinimo pamaldas, kurios vyks šių metų lapkričio 23 dieną (penktadienį) Kauno Vytauto bažnyčioje.
Pamaldų programa:
16 val. – Švč. Sakramento adoracija,
17 val. – Susitaikinimo pamaldos,
18 val. – šv. Mišios už negimusius kūdikius ir jų netektį išgyvenančius tėvus.
p.s.: manau, galima ir taip pasimelst paciam ar savo miesto baznycioj …betik noras butu
http://www.bernardinai.lt/index.php?url=articles/69805
Pamaldoms vadovaus bažnyčios rektorius teol. lic. Kęstutis Rugevičius.
Realistas, tavo manymu, kur ta linija, kuri uzbrezia kada vaisius tampa gyvybe?
Faint rašė:
– Kas amoraliau? Ar pagimdyti vaika ir jo nepriziureti, gal net ji ismesti i vaiku namus arba konteineri, ar pasidaryti aborta? O kaip asocialiose seimose? Prisidaro vaiku, nuolatos girtuokliauja, gyvena is pasalpu nuo vaiku… Yra didesne tikimybe jog ir ju vaikai panasiai elgsis… Slyksti tema.
avietinis_ debeselis rašė:
debesėline aviete, o nepagalvoji kad tam vaikui būtų blogiau augti visiškam skurde, bade, susirgti ligom, kurios jį pasmerktų lėtai mirčiai negu išvis negimti? gal dėl skurdo jis pasirinktų nuodėmingąjį kelią ir vogtų, gal net žudytų. Taigi, debesėli, degsi pragare..
kam iskart i krastitunumus?
Realistas rašė:
neatsakei i klausima…
Realistas rašė:
zinau, tai akcentavau jau pirmame poste. kiekvienas turi teise rinktis – veltis i diskusija ar ne.
bat rašė:
o gal jis butu prasibroves i gyvenima, juk paprastai tokie vaikai ypatingai kabinasi i gyvenima. gal ji istiktu toks likimas kaip Radzi? 🙂 negali taip kategoriskai nurasyt zmoniu argumentuodamas tiesiog "gal"… taves taip pat klausiu tokio paties klausimo kaip ir Realisto – kur ta linija, kuri uzbrezia kada vaisius tampa gyvybe?
Faint rašė:
vaisius tampa gyvybę tada, kai jis supranta, kad yra gyvas.
tai zmones, kurie serga tam tikrais sindromais, igimtais ar igytais, nesigaudo nei erdevej nei laike, su protine negalia, nesuvokia, kad egzistuoja – jie negyvi?
nors mes irgi turėtumėm vaisiui padėt vystysis, juk mums tai padėjo visa visuomenė tapti tokiais, kokiais esame, nu čia toks slidus reikalas kad net povilas vanagas pargriūtų :/ 😀
dragune rašė:
– nea, bet tiesiog buna ir tokiu atveju. Buna ir atveju kai po to galimasi pasidarius aborta, vat tokios kales tokios durnos, jog net pacios negali prognozuoti savo apsisprendimo pasekmiu, ir uzkraunama tai ant visuomenes nastos – leisti ar neleisti darytis aborta o tai zliumbs po to del neteisingo sprendimo… Nors kokia ten problema – dazniausiai juk galima pasidaryti kita vaika.
Someone rašė:
– tai va, butent. O gal tu su abortu sunaikinsi koki Mocarta, Einsteina, o gal Hitleri? Tarkim abortai del gresmes gimdyves sveikatai, isprievartavimo atveju ar vaisiaus defektu butu leidziami, tai nereiskia jog jie butu priverstinai atliekami, tiesiog butu galimybe ji pasidaryti… Toliau del socialiniu problemu, skurdo – tik pirmoje nestumo puseje nurodant aborto priezasti. Daugiau, mano nuomone, abortai neturetu buti leidziami, o tai atsiranda priezasciu – nemadinga, negales testi modelio karjeros, kaimynai apkalbes ir tt…
Ir beje, abortas daromas kai motina buvo tokia ziopla jog net nesugebejo pasinaudoti apsisaugojimo priemonem. Juk dabar yra kontracepcija galinti panaikinti nestuma net po akto. Man nepatinka jog varzomos zmogaus laisves, taciau manau jog vaisius irgi kazkiek jau yra zmogus…
o kokia nuomone apie tai, kad krikscionybes (ir netik) atstovai piestu stojasi pries bet kokios rusies abortus ir kiek tau ju argumentai yra pagrysti? turiu omenyje ne grynai religinius susaistmus o tiesiog tai, kad tai laikoma lygiaverte zmogzudyste su suaugusiojo nuzudimu ir pan.
Faint rašė:
– Na as nezinau ju argumentu, bet jei jie imti is kokios Biblijos, tai gan didele tikimybe jog tie argumentai nebus realiai pagrysti, nes pati Biblija – nepatikimas saltinis. Nes juk daug kas Biblijoje yra parasyta perkeltine prasme, ar ne, Faint? 😉 Kas dabar joje atrodo parasyta tiesiogine prasme, is kur zinoti jog po 100 metu nebus traktuojama kaip perkeltine prasme?
Realistas rašė:
zinoti neina. tik vat Biblijoje apie abortus kaip ir nekalbama.