2025 21 rugpjūčio

42 thoughts on “Alternatyvi mokykla Lietuvoje

  1. Be seminaro nebūtų į ką žiūrėti tose ale "alternatyviose" mokyklose…

    alm rašė:

    Kaip suprantu, visus dabartinė mokykla ir švietimo sistema galutinai jau pribaigia, tad daugelis svajoja, kaip gera būtų gyventi, kai nereikia eiti į mokyklą.

    Su tokiu požiūriu toli nenukeliausi….. ir jei tik TAI yra svarbiausia, tuomet geriau į mišką nueiti nei į tokią "mokyklą".

  2. Man šita mokykla labiau primena mokyklą, kurioje vaikai yra mokomi kažkokių papildomų dalykų, kuriant dorą asmenybę. Tokia mokykla puikiai atliktų savo vaidmenį užklasinėje veikloje ar papildant dabartinę švietimo programą. Nemanau, kad būtų gera mintis visą dabartinę švietimo sistemą pakeisti vien tik į tokį mokymą. Toks mokymas turėtų būti įdiegtas kiekvienoje mokykloje, siekiant įdiegti vaikams žmogiškumo vertybes ir t.t. visa kas čia buvo paminėta, neatsisakant to ką turime ir dabar.

    O kas iš tokių svajonių, kai nereikia eiti į mokyklą? Vaikai to nesupranta, kol jos nebaigia ir nesusiduria su tikraisiais gyvenimo sunkumais, pasirinkimais, savarankiško gyvenimo kūrimu, saviraiška, darbu ir t.t. Auginti dorą ir sąžiningą žmogų yra kiekvieno mūsų pareiga (jei esame tėvai, ar mokytojai), tačiau turime suteikti vaikams pakankamai žinių apie pasaulio suvokimą, leisti jiems surasti tai kur jie yra gabūs, kas jiems patinka ir ką norėtų veikti visą likusį savo gyvenimą.. Nemanau, kad ta naujoji tautinė mokykla suteiktų visas šitas galimbes. Už jos gal ir spypi kilnūs norai, bet slypi ir kur kas daugiau..

  3. Čia jau kiekvieno tėvo bei pedagogo fantazija kaip sužadint tą motyvaciją (ir visiems vieno recepto nepritaikysi). Na, bet kiek žinau tavo fantazija gan laki, tad turėtum nesunkiai su šita užduotim susitvarkyt 😀

  4. Destytojas turi buti gimes destytoju ar mokytoju.
    Budavo ir mokykloje, ir universitete arba destytojas tave "uzkabina" arba ne. Kad ir kokias knygas skaitytum jei to mokytojas neturi tai ir netures.

  5. Imagine rašė:

    Čia jau kiekvieno tėvo bei pedagogo fantazija kaip sužadint tą motyvaciją (ir visiems vieno recepto nepritaikysi). Na, bet kiek žinau tavo fantazija gan laki, tad turėtum nesunkiai su šita užduotim susitvarkyt 😀 Nes mokymasis priklauso TIK nuo mokinio, mokytojas gali nebent tik padėti, tip kad ir ar mokinys išlaikys egzaminą, ar ne – atsakingas TIK mokinys.

  6. agarmis rašė:

    Imagine rašė:

    Čia jau kiekvieno tėvo bei pedagogo fantazija kaip sužadint tą motyvaciją (ir visiems vieno recepto nepritaikysi). Na, bet kiek žinau tavo fantazija gan laki, tad turėtum nesunkiai su šita užduotim susitvarkyt 😀 Nes mokymasis priklauso TIK nuo mokinio, mokytojas gali nebent tik padėti, tip kad ir ar mokinys išlaikys egzaminą, ar ne – atsakingas TIK mokinys.

    Atsakingas tiek mokinys, tiek ir mokytojas dėl egzaminų išlaikymo. Yra tokių mokytojų, kurie nemoka visiškai išaiškinti kai kurių dalykų (turėjau tokią), kuri mano motyvaciją tam vienam dalykui visiškai numušė. Nes pati savarankiškai 11-12 klasės tikslinio fizikos kurso viso negalėjau įkast. Ji ne tik kad nemokėjo mokyt, bet ir tenisko kamuoliukais svaidydavosi..
    O sėkmingą darbą ir dirbs tas mokytojas, kuris turi gerą fantaziją ir ją pritaikys sudomindamas mokinius.

  7. Pinky rašė:

    Maisai si ta. Destytojas tik padeda islaikyti ir pasiruosti egzaminui. O mokytojas moko.

    Seniai skaitei "bendrąsias programas".. Mokytojas jau seniai neprivalo nieko išmokyti… 😀

  8. Imagine":3mw0jl5c] agarmis rašė:

    [quote="Imagine rašė:

    Čia jau kiekvieno tėvo bei pedagogo fantazija kaip sužadint tą motyvaciją (ir visiems vieno recepto nepritaikysi). Na, bet kiek žinau tavo fantazija gan laki, tad turėtum nesunkiai su šita užduotim susitvarkyt 😀 Nes mokymasis priklauso TIK nuo mokinio, mokytojas gali nebent tik padėti, tip kad ir ar mokinys išlaikys egzaminą, ar ne – atsakingas TIK mokinys.

    Atsakingas tiek mokinys, tiek ir mokytojas dėl egzaminų išlaikymo. Yra tokių mokytojų, kurie nemoka visiškai išaiškinti kai kurių dalykų (turėjau tokią), kuri mano motyvaciją tam vienam dalykui visiškai numušė. Nes pati savarankiškai 11-12 klasės tikslinio fizikos kurso viso negalėjau įkast. Ji ne tik kad nemokėjo mokyt, bet ir tenisko kamuoliukais svaidydavosi..
    O sėkmingą darbą ir dirbs tas mokytojas, kuris turi gerą fantaziją ir ją pritaikys sudomindamas mokinius.

    Šiais laikais mokiniams niekas neįdomu.. Nebent mokytojas nuogas bus, bet ir tai pabos po kelių pamokų…

  9. agarmis rašė:

    Pinky rašė:

    Maisai si ta. Destytojas tik padeda islaikyti ir pasiruosti egzaminui. O mokytojas moko.

    Seniai skaitei "bendrąsias programas".. Mokytojas jau seniai neprivalo nieko išmokyti… 😀

  10. Panorėjus galima pamatyt, kas nori mokytis. Jei taip būsi užsiciklinus ir į mokymo procesą taip žiūrėsi, tai niekas ir nepsikeis. Juk jei iškilo problema, reikia ją spęsti, o ne sėdėti, vaidinti nuskriaustą ir laukti kol viskas išsispręs, kol mokiniai patys norės mokytis. Yra daug tokių, kurie nori, jei klasėje nors kelis vaikus užkabinsi, sudominsi, sukelsi motyvaciją, tai tavo darbas nenueis niekais. Pradinukai dažniausiai nori mokytis, viskas jiems nauja ir įdomu. Įžengus į paauglystės metus kai kuriems mokslas atrodo neįdomus, bevertis, kurio nepritaikys ateityje, nes nesupranta jo svarbos. Jie susiranda kitokių užsiėmimų, draugų ir t.t. 11-12 klasėj mokleiviai ir vėl nori mokytis, nes jau supranta, kad mokslas juos toliau nuves į aukštąsias mokyklas, kur jie statysis savo ateities pamatus, karjerą. Nereikia čia dejuoti, gal neįdomiai mokai, lietuvių kalbos pamokos mokiniams dažnai yra nuobodžios. Jei pradėtum taikyti tuos ugdymo principus ir mokymo metodus, kurie taip gražiai aprašyti bendrosiose programose, viskas galėtų pasikeist į gerąją pusę.

  11. Kaip jau sakiau, nieko nedarant padėtis negerės. Nelankomumas kyla iš motyvacijos stokos, o paskui seka ir nenoras mokytis.
    Įdomaus dėstymo aš tau neaiškinsiu. Norėsi – pasidomėsi, informacijos yra pilna. Jei nori savo pamokas paversti įdomesnėmis rinkis kitokias priemones, keiskis, judėk į priekį kartu su mokiniais. Pirma turi būti noras keistis pačiam mokytojui, lankstumas, įvairovė.

    Juokis ir griūk nuo kėdės jei nori, jei bent norėtum atidžiau pastudijuotum. Aš taip pat turiu pedagoginį išsilavinimą ir šneku tai ką žinau, tai ko manęs išmokė, ir ko toliau išmokau pati savarankiškai bekaupdama informaciją bei ją analizuodama. Sustojus vietoj, bumbėjimas, nenoras domėtis bei taikyti naujus metodus ir priveda prie to, kad mokiniai nenori eit į tavo pamokas.

  12. Prie ko čia AŠ? Aš apie save išvis nekalbu…
    Antra – kai pradėsi dirbti mokykloje, tos tavo "bendrosios programos" virs beverčiu kvailu popierėliu.
    Trečia – kas kalba apie tai, kad mokytojas nesikeičia?

    Ir apskritai – kalbi visiškas nesąmones, kurios buvo aktualios dar prie gerą dešimtmetį. Nei domiesi dabar, nei kalbėka apie tai, ko apskritai nežinai ir nesupranti. Tokių dabar Lietuvoje daug – nežinau, nemoku, bet vistiek rėkiu, kad va kaip reikia kažką daryti kitiems, bet ne man 😀
    Nejuokink, vaikeli, su savo kvailomis demagogijomis,

  13. Jei apie save nešneki tai ko dejuoji?
    Nesakyk kaip bus, nes manęs visiškai nepažįsti.
    O ar dauguma mokytojų keičiais? Kaip mokė prieš 20 metų taip ir tebemoko tais pačiais metodais. Yra ir išimčių, kurie keičiasi ir yra lankstūs.

    O ko man nežinot? Turiu su kuo palyginti Lietuvos mokytojų darbą bei mokymo metodų struktūrą. Kaip gali teigti, kad nesidomiu, jei tu apie mane nieko nežinai L-)

  14. O kas čia blogo galvoti apie gėrį ir grožį? O sakai mokytojai keičiasi. Vaikai su karta vis keičiasi, o mokytojai nebežino kaip prie jų prieit. Dėl to tose mokyklose ir chaosas, nes geležiniu kumščiu daug nepasieksi. Galų gale tokia sistema sugriūna…

  15. Parodyk tu man kur apie geležinį kumštį ten rašoma?

    Perskaityk dar kartą bendrųjų programų įvadą, ypatingai skyrelius "ugdymo tikslas ir laukiami rezultatai" bei "svarbiausi ugdymo proceso ypatumai". Analizuok, interpretuok kas ten parašyta .

  16. agarmis rašė:

    Tai atsistok prieš klasę ir prdaėk susireikšminusiu veidu dėstyti kaip tau yra svarbu, kad jie įgytų kultūrinių žinių :)) juos turėk savo mintyje, savo mokymo programoje.
    Svarbu yra susidraugauti su mokiniais, pažinti juos individualiai (ko jie nori, ko tikisi, kokie jie, kas juos domina). Žmonės mėgsta kai jais domimasi. Dauguma mokinių ir nemgėsta mokytojų, nes jie žiūri į juos iš aukšto kaip į kvailelius ir už klasės durų, už pamokų temos dažnai ir nebūna jokio kito ryšio. Tu apibūdini mokinius visus kaip kokius monstrus, kurie tik ir laukia kaip iš mokytojo pasijuokt ir į viską nusispjaut. Visi nėra vienodi ir kuo anksčiau tai pradėsi atskirt, tuo situacija greičiau tvarkysis.

    Galbūt aš tau ir atrodau naivi ir gali toliau šaipytis iš mano samprotavimų jei nori, man dzin.

  17. agarmi, tokio grybo pjovimo nesu mates. kodel tavo manymu amerikoje i mokyklas idiegiama vis daugiau zaidimu? vis daugiau laisves? buvau vokietijoje, 2 savaites lankiau ten mokykla. mokiniai valgo per pamokas, sneka apie betka, svarbu kad netrugdytu kitiekms, bet visi su mielu noru eina i pamokas. vienas zmogus su manim pakalbejo pora valandu ir as jau 2 metus domiuos tuom, kas anksciau atrode isvis nereikalinga. netgi sirgdamas ejau i teises paskaitas universitete, fizikos 1 paskaita praleidau (tingejau ruostis atsiskaitymui, daug popierizmo apie elementarius dalykus), nekenciu chemijos, bet su mielu noru lankydavau chemojis pamokas mokykloje. o vat istorijos paskaitose buvau 2 kartus, pacia pirma paskaita, pamaciau kas dedasi (sedejau per kokius 5 metrus nuo destytojo, bet per surmuli vos ji girdejau, sugebejau isgirsti ji sakant, kad "vikingai 100 metu bijojo verksnio", tai kokias 20 minuciu susirietes zvengiau, net asara isspaudziau), po poros menesiu nuejau antra karta, bet visa paskaita miegojau (tiesiogine prasme), surmulio nebebuvo, nes buvo kokie 10-15 studentu. taigi, cia tik tavo kalte, kad tu nemoki elgtis su mokiniais. beje, kas per mokytojas, jei net apie mokytojavima nic nieko nezino /:)

  18. nesikesnetapsnosi rašė:

    agarmi, tokio grybo pjovimo nesu mates. kodel tavo manymu amerikoje i mokyklas idiegiama vis daugiau zaidimu? vis daugiau laisves? buvau vokietijoje, 2 savaites lankiau ten mokykla. mokiniai valgo per pamokas, sneka apie betka, svarbu kad netrugdytu kitiekms, bet visi su mielu noru eina i pamokas. vienas zmogus su manim pakalbejo pora valandu ir as jau 2 metus domiuos tuom, kas anksciau atrode isvis nereikalinga. netgi sirgdamas ejau i teises paskaitas universitete, fizikos 1 paskaita praleidau (tingejau ruostis atsiskaitymui, daug popierizmo apie elementarius dalykus), nekenciu chemijos, bet su mielu noru lankydavau chemojis pamokas mokykloje. o vat istorijos paskaitose buvau 2 kartus, pacia pirma paskaita, pamaciau kas dedasi (sedejau per kokius 5 metrus nuo destytojo, bet per surmuli vos ji girdejau, sugebejau isgirsti ji sakant, kad "vikingai 100 metu bijojo verksnio", tai kokias 20 minuciu susirietes zvengiau, net asara isspaudziau), po poros menesiu nuejau antra karta, bet visa paskaita miegojau (tiesiogine prasme), surmulio nebebuvo, nes buvo kokie 10-15 studentu. taigi, cia tik tavo kalte, kad tu nemoki elgtis su mokiniais. beje, kas per mokytojas, jei net apie mokytojavima nic nieko nezino /:)

    Tai sėkmės mokantis būti mokytoju… O ne kitus mokyti ale savo kvailų minčių…

  19. Imagine rašė:

    agarmis rašė:

    Kuo toliau, tuo labiau durnėja tauta – tu esi vienas iš pavyzdžių…

    Nepamiršk, kad ir tu tai tautai priklausai.

    Tavo tautai tikrai ne 😀

  20. agarmis rašė:

    nesikesnetapsnosi rašė:

    agarmi, tokio grybo pjovimo nesu mates. kodel tavo manymu amerikoje i mokyklas idiegiama vis daugiau zaidimu? vis daugiau laisves? buvau vokietijoje, 2 savaites lankiau ten mokykla. mokiniai valgo per pamokas, sneka apie betka, svarbu kad netrugdytu kitiekms, bet visi su mielu noru eina i pamokas. vienas zmogus su manim pakalbejo pora valandu ir as jau 2 metus domiuos tuom, kas anksciau atrode isvis nereikalinga. netgi sirgdamas ejau i teises paskaitas universitete, fizikos 1 paskaita praleidau (tingejau ruostis atsiskaitymui, daug popierizmo apie elementarius dalykus), nekenciu chemijos, bet su mielu noru lankydavau chemojis pamokas mokykloje. o vat istorijos paskaitose buvau 2 kartus, pacia pirma paskaita, pamaciau kas dedasi (sedejau per kokius 5 metrus nuo destytojo, bet per surmuli vos ji girdejau, sugebejau isgirsti ji sakant, kad "vikingai 100 metu bijojo verksnio", tai kokias 20 minuciu susirietes zvengiau, net asara isspaudziau), po poros menesiu nuejau antra karta, bet visa paskaita miegojau (tiesiogine prasme), surmulio nebebuvo, nes buvo kokie 10-15 studentu. taigi, cia tik tavo kalte, kad tu nemoki elgtis su mokiniais. beje, kas per mokytojas, jei net apie mokytojavima nic nieko nezino /:)

    Tai sėkmės mokantis būti mokytoju… O ne kitus mokyti ale savo kvailų minčių…

    mintys nekvailos, o tau sekmes bunant pasaipos objektu, tik neversk savo kaltes kitiems

Parašykite komentarą